Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Entropy: Multiscale Measure for Incremental Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00212013" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00212013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mdpi.com/1099-4300/15/10/4159" target="_blank" >http://www.mdpi.com/1099-4300/15/10/4159</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/e15104159" target="_blank" >10.3390/e15104159</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Entropy: Multiscale Measure for Incremental Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    First, this paper recalls a recently introduced method of adaptive monitoring of dynamical systems and presents the most recent extension with a multiscale-enhanced approach. Then, it is shown that this concept of real-time data monitoring establishes anovel non-Shannon and non-probabilistic concept of novelty quantification, i.e., Entropy of Learning, or in short the Learning Entropy. This novel cognitive measure can be used for evaluation of each newly measured sample of data, or even of whole intervals. The Learning Entropy is quantified in respect to the inconsistency of data to the temporary governing law of system behavior that is incrementally learned by adaptive models such as linear or polynomial adaptive filters or neural networks. The paperpresents this novel concept on the example of gradient descent learning technique with normalized learning rate.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Entropy: Multiscale Measure for Incremental Learning

  • Popis výsledku anglicky

    First, this paper recalls a recently introduced method of adaptive monitoring of dynamical systems and presents the most recent extension with a multiscale-enhanced approach. Then, it is shown that this concept of real-time data monitoring establishes anovel non-Shannon and non-probabilistic concept of novelty quantification, i.e., Entropy of Learning, or in short the Learning Entropy. This novel cognitive measure can be used for evaluation of each newly measured sample of data, or even of whole intervals. The Learning Entropy is quantified in respect to the inconsistency of data to the temporary governing law of system behavior that is incrementally learned by adaptive models such as linear or polynomial adaptive filters or neural networks. The paperpresents this novel concept on the example of gradient descent learning technique with normalized learning rate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA03020312" target="_blank" >TA03020312: Výzkum oxyfuel spalování ve stacionární fluidní vrstvě pro CCS technologie</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Entropy

  • ISSN

    1099-4300

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    4159-4187

  • Kód UT WoS článku

    000328486900010

  • EID výsledku v databázi Scopus