*1-D Model of Roots Type Supercharger
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213568" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-0927" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-0927</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-0927" target="_blank" >10.4271/2013-01-0927</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*1-D Model of Roots Type Supercharger
Popis výsledku v původním jazyce
*This paper introduces research work on 1-D model of Roots type supercharger with helical gears using 1-D simulation tool. The main objective of the work is to describe Roots charger features and to amend Roots charger design. The presented analysis toolis a 1-D model of Roots type supercharger respecting inlet and outlet processes due to the change of volume between teeth, fast compression in the gap between teeth after connecting the compressor outlet, mass flow losses caused by teeth mesh and casingclearances and additional compression/expansion between meshing-in teeth. Finding the geometrical data (variable volumes, surfaces and cross-section areas) is based on newly developed procedures using scripts in 3-D solid CAD model, in which teeth meshing was simulated. The developed model has been calibrated using supercharger map measured at a test rig. The model constructed from 1-D model modules has been used for sensitivity analysis considering design data. It can be connected to e
Název v anglickém jazyce
*1-D Model of Roots Type Supercharger
Popis výsledku anglicky
*This paper introduces research work on 1-D model of Roots type supercharger with helical gears using 1-D simulation tool. The main objective of the work is to describe Roots charger features and to amend Roots charger design. The presented analysis toolis a 1-D model of Roots type supercharger respecting inlet and outlet processes due to the change of volume between teeth, fast compression in the gap between teeth after connecting the compressor outlet, mass flow losses caused by teeth mesh and casingclearances and additional compression/expansion between meshing-in teeth. Finding the geometrical data (variable volumes, surfaces and cross-section areas) is based on newly developed procedures using scripts in 3-D solid CAD model, in which teeth meshing was simulated. The developed model has been calibrated using supercharger map measured at a test rig. The model constructed from 1-D model modules has been used for sensitivity analysis considering design data. It can be connected to e
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Society of Automotive Engineers Technical Paper Series
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—