Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úprava airboxu motoru BMW S1000RR pro letoun UL-39

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00219427" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00219427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úprava airboxu motoru BMW S1000RR pro letoun UL-39

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek představuje řešení úpravy airboxu motocyklového motoru BMW S1000 RR, jako dominantního prvku sací soustavu pro letoun UL-39. Pro použití airboxu v letounu byl box sání otočen o 180°. Tato úprava si vyžádala nové palivové vedení do palivových ramp s vstřiky paliva a přesunutí snímače tlaku paliva. Dále bylo provedeno konstrukční vyztužení a podepření airboxu k motoru. V neposlední řadě byl servomotor posuvného mechanizmu nastavující sací nátrubky nahrazen pevnou fixací válců v požadované poloze. Oblast spínacího ventilu přepouštění sekundárního vzduchu pro snížení emisí byla nahrazena záslepkou.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation the engine airbox for BMW S1000RR the UL-39 aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Functional sample represents a solution airbox modifications motorcycle engine BMW S1000 RR, as the dominant element of inlet system. For use in aircraft airbox intake box was rotated 180 °. This modification required a new fuel line to the fuel ramp with fuel injection and move the fuel pressure sensor. Was also made structural reinforcement and support to the engine airbox. Also servomotor slide mechanism adjusting inlet tube was replaced with rigid fixation cylinders. The area of the switching valvepassing of the secondary air to reduce emissions was replaced plug.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F527" target="_blank" >FR-TI3/527: Ultralehký letoun s dmychadlovým pohonem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FVZ/ULT/27/2014

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Hmotnost airboxu cca 4,5 kg.; Výsledek bude využit na základě smlouvy Dodatek č.1/2013 ze dne 28.5. 2013 ke smlouvě č. FR-TI3/527, ze dne 16.5.2011 o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu formou dotace z výdajů státního rozpočtu na výzku a vývoj? ;-Osoba pro jednání: Robert Theiner, Karlovo náměstí 13, 121 35 Praha 2,tel.:+420 224 357 423 ;

  • Ekonomické parametry

    Pořizovací cena výroby, komponentů a zástavby 3000 Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze Fakulta strojní

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem