*Study of Exhaust Emissions Reduction of a Diesel Fuel Operated Heater During Transient Mode of Operation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227129" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Study of Exhaust Emissions Reduction of a Diesel Fuel Operated Heater During Transient Mode of Operation
Popis výsledku v původním jazyce
*Diesel fuel-operated heaters (FOHs) are generally used as an independent heat source for any system in which a diesel fuel and a battery power is available. Based on the fact that future engines will become even more efficient and thus less waste heat will be available to heat the passenger compartment, independent heat sources will be even more necessary. Current emissions limits for diesel FOHs in Europe are not as strict as the engine emissions limits. There are only limited exhaust emissions at steady-state operating regimes of heater, not at the both cold-start and switching-off regimes. Increased emissions of CO, HC and also smoke (especially white smoke emissions) appears at the both cold-start and switching-off regimes in case of a conventional design of FOHs. The emission limits for steady-state regimes can be exceeded several times at these two unsteady regimes. The content of this paper is a study of possible solutions and ways how to obtain reduction of increased exhaust e
Název v anglickém jazyce
*Study of Exhaust Emissions Reduction of a Diesel Fuel Operated Heater During Transient Mode of Operation
Popis výsledku anglicky
*Diesel fuel-operated heaters (FOHs) are generally used as an independent heat source for any system in which a diesel fuel and a battery power is available. Based on the fact that future engines will become even more efficient and thus less waste heat will be available to heat the passenger compartment, independent heat sources will be even more necessary. Current emissions limits for diesel FOHs in Europe are not as strict as the engine emissions limits. There are only limited exhaust emissions at steady-state operating regimes of heater, not at the both cold-start and switching-off regimes. Increased emissions of CO, HC and also smoke (especially white smoke emissions) appears at the both cold-start and switching-off regimes in case of a conventional design of FOHs. The emission limits for steady-state regimes can be exceeded several times at these two unsteady regimes. The content of this paper is a study of possible solutions and ways how to obtain reduction of increased exhaust e
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
25-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—