Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*WP01X3 - Early Stage Optimization of Crankshaft Mass Using Design Assistance System (DASY)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227175" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *WP01X3 - Early Stage Optimization of Crankshaft Mass Using Design Assistance System (DASY)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *This paper presents an optimization of crankshaft mass using Design Assistance System (DASY) software. The target of this optimization was to modify crankshaft design in order to obtain minimal possible mass while keeping stresses at acceptable level. Main crankshaft dimensions were not changed to allow usage of optimized crankshaft in the engine where original crankshaft was used. In order to perform such optimization, a real crankshaft was measured and full detailed model of it was created. From thisfull model a simplified model was created to reduce computational time and make optimization possible. Optimization was performed on the simplified model and results were checked on the full model to confirm their validity. Finite element models were created and solved in ABAQUS software. Parametric models were changed using script written in Python language. Optimization process was done and supervised by DASY. DASY was used to define optimization parameters and targets, to automate mo

  • Název v anglickém jazyce

    *WP01X3 - Early Stage Optimization of Crankshaft Mass Using Design Assistance System (DASY)

  • Popis výsledku anglicky

    *This paper presents an optimization of crankshaft mass using Design Assistance System (DASY) software. The target of this optimization was to modify crankshaft design in order to obtain minimal possible mass while keeping stresses at acceptable level. Main crankshaft dimensions were not changed to allow usage of optimized crankshaft in the engine where original crankshaft was used. In order to perform such optimization, a real crankshaft was measured and full detailed model of it was created. From thisfull model a simplified model was created to reduce computational time and make optimization possible. Optimization was performed on the simplified model and results were checked on the full model to confirm their validity. Finite element models were created and solved in ABAQUS software. Parametric models were changed using script written in Python language. Optimization process was done and supervised by DASY. DASY was used to define optimization parameters and targets, to automate mo

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.