*Early Stage Optimization of Crankshaft Mass
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227153" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Early Stage Optimization of Crankshaft Mass
Popis výsledku v původním jazyce
*This paper presents an optimization of crankshaft mass using Design Assistance System (DASY) software. The target of this optimization was to modify crankshaft design in order to obtain minimal possible mass while keeping stresses at acceptable level. Main crankshaft dimensions were not changed to allow usage of optimized crankshaft in the engine where original crankshaft was used. Detailed parametric FE model of crankshaft was developed to provide estimation of stresses in modified crankshaft design.Simplified FE model of crankshaft was used during the optimization due to computation time limitations. Results were verified using detailed FE model.
Název v anglickém jazyce
*Early Stage Optimization of Crankshaft Mass
Popis výsledku anglicky
*This paper presents an optimization of crankshaft mass using Design Assistance System (DASY) software. The target of this optimization was to modify crankshaft design in order to obtain minimal possible mass while keeping stresses at acceptable level. Main crankshaft dimensions were not changed to allow usage of optimized crankshaft in the engine where original crankshaft was used. Detailed parametric FE model of crankshaft was developed to provide estimation of stresses in modified crankshaft design.Simplified FE model of crankshaft was used during the optimization due to computation time limitations. Results were verified using detailed FE model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2014 - Proceedings of the XLV. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines
ISBN
978-80-7375-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
64-71
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita (ČZU)
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kostelec nad Černými lesy
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—