*Crank Web Bending
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227206" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227206 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://bozek.cvut.cz" target="_blank" >http://bozek.cvut.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Crank Web Bending
Popis výsledku v původním jazyce
*Optimization of crankshaft mass using Design Assistance System (DASY) software is possible if modifying crankshaft design is carried out in order to obtain minimal possible mass while keeping stresses at acceptable level. Response surface creation basedon ABAQUS/Python parametric FEM model is represented by the current software. Engine-design decisive crankshaft dimensions are not changed to allow usage of optimized crankshaft in the engine where original crankshaft was used. Parametric models are changed using script written in Python language. Optimization process is done and supervised by DASY using regression model according to Crank Web Bending results. DASY is used to define optimization parameters and targets, to automate model modification and solution, and to run the optimization process. Due to the limitations in the computational power, simplified model Crank Stress can be initially optimized. - WP01R2
Název v anglickém jazyce
*Crank Web Bending
Popis výsledku anglicky
*Optimization of crankshaft mass using Design Assistance System (DASY) software is possible if modifying crankshaft design is carried out in order to obtain minimal possible mass while keeping stresses at acceptable level. Response surface creation basedon ABAQUS/Python parametric FEM model is represented by the current software. Engine-design decisive crankshaft dimensions are not changed to allow usage of optimized crankshaft in the engine where original crankshaft was used. Parametric models are changed using script written in Python language. Optimization process is done and supervised by DASY using regression model according to Crank Web Bending results. DASY is used to define optimization parameters and targets, to automate model modification and solution, and to run the optimization process. Due to the limitations in the computational power, simplified model Crank Stress can be initially optimized. - WP01R2
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Crank Web Bending
Technické parametry
16 MB EXCEL, velmi složité algebraické vzorce programované pomocí Equation Editor; externí součást DASY
Ekonomické parametry
cena 100 000 Kč; zkracuje vývoj motorů s vysokým stupněm přeplňování a vysokou účinností podmíněnou optimalizovanými rozměry klikového hřídele;
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FS