Applying CAE tool for analysis stress and optimalization of the crankshaft in the internal combustion engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001714" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Applying CAE tool for analysis stress and optimalization of the crankshaft in the internal combustion engine
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, Computer Aided Design (CAE) develops strongly, and it is applying in most of the engineering problems for structure analysis, assessment and optimization, so that is an advantage for researchers. This paper presents CAE capabilities in the stress analysis of a crankshaft corresponding working cases of engine and optimization structure of the crankshaft by stress constraints. Addition, also change stress of crankshaft when gas pressure load were changed. The studying performs on four cylindersengine in an in-line, and the result will be showing stress of the crankshaft at critical positions and comparing crankshaft and give a better model structure.
Název v anglickém jazyce
Applying CAE tool for analysis stress and optimalization of the crankshaft in the internal combustion engine
Popis výsledku anglicky
Nowadays, Computer Aided Design (CAE) develops strongly, and it is applying in most of the engineering problems for structure analysis, assessment and optimization, so that is an advantage for researchers. This paper presents CAE capabilities in the stress analysis of a crankshaft corresponding working cases of engine and optimization structure of the crankshaft by stress constraints. Addition, also change stress of crankshaft when gas pressure load were changed. The studying performs on four cylindersengine in an in-line, and the result will be showing stress of the crankshaft at critical positions and comparing crankshaft and give a better model structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XLI. International Scientific Conference of Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Combustion Engines
ISBN
978-80-7372-632-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
TU v Liberci - Katedra vozidel a motorů
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—