*Advanced Usage of Inertia Test Stand ? Measurement of the Gearbox No-Load Losses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227569" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0011</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0011" target="_blank" >10.2478/mecdc-2014-0011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Advanced Usage of Inertia Test Stand ? Measurement of the Gearbox No-Load Losses
Popis výsledku v původním jazyce
*In the laboratories of Czech Technical University in Prague was designed the new inertia test stand. Its main purpose is to test the behavior and endurance of the internal shift mechanisms of passenger car gearboxes. In this paper we are presenting thenext usage of the test stand, which consists in measurement of gearbox losses. The gearbox on the inertia test stand cannot be loaded; therefore the target is the measurement of losses resulting mainly from splash lubrication and some additional gearboxfriction (e.g. friction in shaft sealing, bearing losses). The most typical passenger car mechanical five speed gearbox for transversal position of the drivetrain was chosen for this experiment. - WP16
Název v anglickém jazyce
*Advanced Usage of Inertia Test Stand ? Measurement of the Gearbox No-Load Losses
Popis výsledku anglicky
*In the laboratories of Czech Technical University in Prague was designed the new inertia test stand. Its main purpose is to test the behavior and endurance of the internal shift mechanisms of passenger car gearboxes. In this paper we are presenting thenext usage of the test stand, which consists in measurement of gearbox losses. The gearbox on the inertia test stand cannot be loaded; therefore the target is the measurement of losses resulting mainly from splash lubrication and some additional gearboxfriction (e.g. friction in shaft sealing, bearing losses). The most typical passenger car mechanical five speed gearbox for transversal position of the drivetrain was chosen for this experiment. - WP16
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
16-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—