*Smoothness of Maybach Dog Clutch Shift in the Automotive Gearbox
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227579" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227579 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Smoothness of Maybach Dog Clutch Shift in the Automotive Gearbox
Popis výsledku v původním jazyce
*The paper is dedicated to design and test the dog-clutch gearshift mechanism of passenger car gearboxes for usage with external synchronization. The target of presented work was to replace the standard synchroniser with cheap and compact shift device, which will allow the internal architecture of gearbox similar to the classical manual transmission. As example was chosen, designed and manufactured simple dog clutch with Maybach fronts. To observe the real life function the prototype of the Maybach dogclutch was assembled into the passenger car gearbox between the 3rd and 4th speed. The transmission was equipped with external synchronization device. The gearshift tests were conducted on new flywheel test stand equipped with pneumatic shift robot. Thanks to the shape of the fronts, it is possible to design the clutch with very low radial backlash, which is very important for noise in car transmissions. With help of external synchronization device the different relative speeds between t
Název v anglickém jazyce
*Smoothness of Maybach Dog Clutch Shift in the Automotive Gearbox
Popis výsledku anglicky
*The paper is dedicated to design and test the dog-clutch gearshift mechanism of passenger car gearboxes for usage with external synchronization. The target of presented work was to replace the standard synchroniser with cheap and compact shift device, which will allow the internal architecture of gearbox similar to the classical manual transmission. As example was chosen, designed and manufactured simple dog clutch with Maybach fronts. To observe the real life function the prototype of the Maybach dogclutch was assembled into the passenger car gearbox between the 3rd and 4th speed. The transmission was equipped with external synchronization device. The gearshift tests were conducted on new flywheel test stand equipped with pneumatic shift robot. Thanks to the shape of the fronts, it is possible to design the clutch with very low radial backlash, which is very important for noise in car transmissions. With help of external synchronization device the different relative speeds between t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CTI Symposium 2014
ISBN
978-3-00-047358-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
401-414
Název nakladatele
EUROFORUM Deutschland SE
Místo vydání
Düsseldorf
Místo konání akce
Berlín
Datum konání akce
8. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—