*System Optimization for a 2-Stroke Diesel Engine with a Turbo Super Configuration Supporting Fuel Economy Improvement of Next Generation Engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227584" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227584 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2014-32-0011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2014-32-0011</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2014-32-0011" target="_blank" >10.4271/2014-32-0011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*System Optimization for a 2-Stroke Diesel Engine with a Turbo Super Configuration Supporting Fuel Economy Improvement of Next Generation Engines
Popis výsledku v původním jazyce
*The objective of this paper is to present the results of the GT Power calibration with engine test results of the air loop system technology down selection described in the SAE Paper No. 2012-01-0831. Two specific boosting systems were identified as thepreferred path forward: (1) Super-turbo with two speed Roots type supercharger, (2) Super-turbo with centrifugal mechanical compressor and CVT transmission both downstream a Fixed Geometry Turbine. The initial performance validation of the boosting hardware in the gas stand and the calibration of the GT Power model developed is described. The calibration leverages data coming from the tests on a 2 cylinder 2-stroke 0.73L diesel engine. The initial flow bench results suggested the need for a revision ofthe turbo matching due to the big gap in performance between predicted maps and real data. This activity was performed using Honeywell turbocharger solutions spacing from fixed geometry waste gate to variable nozzle turbo (VNT). New simu
Název v anglickém jazyce
*System Optimization for a 2-Stroke Diesel Engine with a Turbo Super Configuration Supporting Fuel Economy Improvement of Next Generation Engines
Popis výsledku anglicky
*The objective of this paper is to present the results of the GT Power calibration with engine test results of the air loop system technology down selection described in the SAE Paper No. 2012-01-0831. Two specific boosting systems were identified as thepreferred path forward: (1) Super-turbo with two speed Roots type supercharger, (2) Super-turbo with centrifugal mechanical compressor and CVT transmission both downstream a Fixed Geometry Turbine. The initial performance validation of the boosting hardware in the gas stand and the calibration of the GT Power model developed is described. The calibration leverages data coming from the tests on a 2 cylinder 2-stroke 0.73L diesel engine. The initial flow bench results suggested the need for a revision ofthe turbo matching due to the big gap in performance between predicted maps and real data. This activity was performed using Honeywell turbocharger solutions spacing from fixed geometry waste gate to variable nozzle turbo (VNT). New simu
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Society of Automotive Engineers Technical Paper Series
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—