Experimental analysis of stress state and motion of tram gearbox hinge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00229977" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00229977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental analysis of stress state and motion of tram gearbox hinge
Popis výsledku v původním jazyce
During working of tram the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and drive. In the case of tested tram problems with bearing housing into gear box occurred. Too rigid hinge bedding can cause additional parasitic load to bearings. It is desirable to investigate its stress state during acceleration, deceleration and other common drive regimes. For this purpose, strain gauges are used. Moreover, for the verification and better description of gearbox suspension behaviour, the Qualisys system for capturing and evaluating motion is used. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.
Název v anglickém jazyce
Experimental analysis of stress state and motion of tram gearbox hinge
Popis výsledku anglicky
During working of tram the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and drive. In the case of tested tram problems with bearing housing into gear box occurred. Too rigid hinge bedding can cause additional parasitic load to bearings. It is desirable to investigate its stress state during acceleration, deceleration and other common drive regimes. For this purpose, strain gauges are used. Moreover, for the verification and better description of gearbox suspension behaviour, the Qualisys system for capturing and evaluating motion is used. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F261" target="_blank" >FR-TI3/261: Experimentální testování životnosti tramvajových převodovek do výkonu 150kW.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
52nd International Conference on Experimental Stress Analysis 2014
ISBN
978-80-231-0377-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
-1
Název nakladatele
Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
2. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—