Stress and Motion Analysis of Tram Gearbox Hinge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00232083" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00232083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/AMM.732.223" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.732.223</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.223" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.732.223</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stress and Motion Analysis of Tram Gearbox Hinge
Popis výsledku v původním jazyce
During working of tram the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and drive. In the case of tested tram problems with bearing housing into gear box occurred. Too rigid hinge bedding can cause additional parasitic load to bearings. It is desirable to investigate its stress state during acceleration, deceleration and other common drive regimes. For this purpose, strain gauges are used. Moreover, for the verification and better description of gearbox suspension behaviour, the Qualisys system for capturing and evaluating motion is used. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.
Název v anglickém jazyce
Stress and Motion Analysis of Tram Gearbox Hinge
Popis výsledku anglicky
During working of tram the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and drive. In the case of tested tram problems with bearing housing into gear box occurred. Too rigid hinge bedding can cause additional parasitic load to bearings. It is desirable to investigate its stress state during acceleration, deceleration and other common drive regimes. For this purpose, strain gauges are used. Moreover, for the verification and better description of gearbox suspension behaviour, the Qualisys system for capturing and evaluating motion is used. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F261" target="_blank" >FR-TI3/261: Experimentální testování životnosti tramvajových převodovek do výkonu 150kW.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Svazek periodika
732
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
223-226
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—