Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stress and Motion Analysis of Tram Gearbox Hinge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00232083" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00232083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific.net/AMM.732.223" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.732.223</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.223" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.732.223</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stress and Motion Analysis of Tram Gearbox Hinge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During working of tram the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and drive. In the case of tested tram problems with bearing housing into gear box occurred. Too rigid hinge bedding can cause additional parasitic load to bearings. It is desirable to investigate its stress state during acceleration, deceleration and other common drive regimes. For this purpose, strain gauges are used. Moreover, for the verification and better description of gearbox suspension behaviour, the Qualisys system for capturing and evaluating motion is used. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.

  • Název v anglickém jazyce

    Stress and Motion Analysis of Tram Gearbox Hinge

  • Popis výsledku anglicky

    During working of tram the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and drive. In the case of tested tram problems with bearing housing into gear box occurred. Too rigid hinge bedding can cause additional parasitic load to bearings. It is desirable to investigate its stress state during acceleration, deceleration and other common drive regimes. For this purpose, strain gauges are used. Moreover, for the verification and better description of gearbox suspension behaviour, the Qualisys system for capturing and evaluating motion is used. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F261" target="_blank" >FR-TI3/261: Experimentální testování životnosti tramvajových převodovek do výkonu 150kW.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    732

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    223-226

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus