Investigation of Tram Gearbox Hinge Behaviour
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00329452" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00329452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_58</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_58" target="_blank" >10.1007/978-3-319-22762-7_58</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of Tram Gearbox Hinge Behaviour
Popis výsledku v původním jazyce
During the operation of trams in cities the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and tram drive. The aim of this analysis is the investigation of stress state and motions of gearbox hinge. For this purpose, strain gauges and optical system Qualisys is used. Special type of strain gauges arrangement for measuring tension and bend is designed. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.
Název v anglickém jazyce
Investigation of Tram Gearbox Hinge Behaviour
Popis výsledku anglicky
During the operation of trams in cities the chassis are dynamically loaded through acceleration, deceleration, passage curves and evidently by the roughness of the rail track. These added dynamic loads can significantly increase wearing of the chassis components and tram drive. The aim of this analysis is the investigation of stress state and motions of gearbox hinge. For this purpose, strain gauges and optical system Qualisys is used. Special type of strain gauges arrangement for measuring tension and bend is designed. Acquired data are processed in software Matlab and in user interface of the Qualisys software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Latest Methods of Construction Design
ISBN
978-3-319-22761-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
393-398
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Beroun
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000451459600058