Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of n-Butanol and Isobutanol on Particulate Matter Emissions from a Euro 6 Direct-injection Spark Ignition Engine During Laboratory and on-Road Tests

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00235251" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00235251 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24210/15:00002566

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2015-24-2513" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2015-24-2513</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2015-24-2513" target="_blank" >10.4271/2015-24-2513</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of n-Butanol and Isobutanol on Particulate Matter Emissions from a Euro 6 Direct-injection Spark Ignition Engine During Laboratory and on-Road Tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    N-butanol and isobutanol are alcohols that can be produced from biomass by fermentation and are possibly more compatible with existing engines than ethanol. This work reports on the effects of these two isomers on exhaust emissions of an unmodified direct injection spark ignition (DISI) engine. A Ford Focus car with a 1.0-liter Euro 6 Ecoboost DISI engine has been tested on a chassis dynamometer using WLTP and Artemis driving cycles, and on the road on a one-hour test loop containing urban, rural and motorway driving. Two isomers of butanol, 1-butanol and 2-methyl-propanol, were each blended with gasoline at 25% volume. Non-oxygenated gasoline and 15% ethanol in gasoline (E15) were used as reference fuels. The vehicle performed well in terms of cold start, drivability, general performance, and off-cycle particle emissions, staying within several mg of particle mass and about 2x1012 particles (per PMP procedure) per km during laboratory tests. While E15 had little effect, both butanol b

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of n-Butanol and Isobutanol on Particulate Matter Emissions from a Euro 6 Direct-injection Spark Ignition Engine During Laboratory and on-Road Tests

  • Popis výsledku anglicky

    N-butanol and isobutanol are alcohols that can be produced from biomass by fermentation and are possibly more compatible with existing engines than ethanol. This work reports on the effects of these two isomers on exhaust emissions of an unmodified direct injection spark ignition (DISI) engine. A Ford Focus car with a 1.0-liter Euro 6 Ecoboost DISI engine has been tested on a chassis dynamometer using WLTP and Artemis driving cycles, and on the road on a one-hour test loop containing urban, rural and motorway driving. Two isomers of butanol, 1-butanol and 2-methyl-propanol, were each blended with gasoline at 25% volume. Non-oxygenated gasoline and 15% ethanol in gasoline (E15) were used as reference fuels. The vehicle performed well in terms of cold start, drivability, general performance, and off-cycle particle emissions, staying within several mg of particle mass and about 2x1012 particles (per PMP procedure) per km during laboratory tests. While E15 had little effect, both butanol b

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SAE International Journal of Engines

  • ISSN

    1946-3936

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84945151598