Zařízení pro tvoření směsi pro motor se vznětem částečně homogenní směsi (PPCI)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240107" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro tvoření směsi pro motor se vznětem částečně homogenní směsi (PPCI)
Popis výsledku v původním jazyce
Zařízení umožňuje středotlakou injektáž plynného směsného paliva pro tvorbu homogenní směsi v plnicím potrubí experimentálního motoru. Zařízení sestává z hmotového plynového průtokoměru, přívodního vysokotlakého flexibilního potrubí, tlakového regulátoru, snímačů tlaku, palivového zásobníku a elektronicky ovládaného solenoidového injektoru. Injektor je instalován v plnicím potrubí motoru. Dávka paliva je regulována požadovanou délkou otevření solenoidového injektoru. Časování injektáže je řízeno pomocí elektronické řídicí jednotky. Řídicí systém umožňuje vícenásobnou injektáž plynu v libovolné fázi pracovního oběhu motoru a současně také nezávislé řízení vícenásobného přímého vstřiku nafty do válce motoru. Systém je vybaven zpětnovazebným řízením tlaku v naftovém vysokotlakém zásobníku (common rail).
Název v anglickém jazyce
A Device for a Mixture Formation for a Partially Premixed Compression Ignition (PPCI) Engine
Popis výsledku anglicky
A device that allows a medium pressure gaseous fuel injection for a formation of homogeneous mixture in an experimental engine intake manifold. The system consists of a gas mass flow meter, a high pressure flexible manifold, a pressure regulator, pressure sensors, a fuel rail and an electronically controlled solenoid injector. Injection timing is controlled by means of an electronic control unit. Injected fuel mass is controlled by the length of injection duration. The control system allows multiple injections of gaseous fuel in an arbitrary phase of engine cycle. Simultaneously it allows multiple direct diesel fuel injections into the engine cylinder. The system allows a closed loop control of pressure in the high pressure diesel common rail system.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
CZ.1.05/2.1.00/03.0125, VCJB
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Systém instalován na experimentálním jednoválci o vrtání 85 mm zdvihu 90 mm, přímý vstřik nafty common rail 1800 bar, přeplňovaný kompresorem do 3 bar abs s řízením teploty nasávaného vzduchu, chlazené EGR, středotlaká injektáž plynu do sacího potrubí 8 bar rel, nezávislé nastavení teploty a tlaku provozních kapalin.
Ekonomické parametry
cena dohodou, snižuje spotřebu paliva až o 13%, cca 100 000,-
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—