Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řídicí systém vícepalivového motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00332259" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00332259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řídicí systém vícepalivového motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řídicí systém pro vícepalivový vznětový experimentální motor, sestávající z elektronické řídicí jednotky motoru, snímačů a aktuátorů. Systém zajišťuje ovládání tlaku v tlakovém zásobníku kapalného paliva a nezávislé, zpětnovazební nebo ruční řízení časování vstřikování, počtu výstřiků a dávky kapalného a plynného paliva. Dodávka plynného paliva vstřikovaného formou středotlaké injektáže do sacího potrubí motoru může být řízena zpětnovazebně na základě signálu z lambda sondy ve výfukovém potrubí. Systém zohledňuje fiktivní celkovou účinnost turbodmychadla a v závislosti na tlaku v sacím potrubí, teplotě a složení spalin dopočítává a umožňuje korekci výfukového protitlaku pro dosažení žádané účinnosti turbodmychadla. Tím lze již na jednoválcovém motoru emulovat okrajové podmínky plnorozměrového motoru s výfukovým turbodmychadlem a případně také emulovat tlakovou ztrátu systému pro dodatečnou úpravu spalin.

  • Název v anglickém jazyce

    Dual Fuel Engine Control System

  • Popis výsledku anglicky

    A functional sample includes a control system for a dual fuel compression ignition experimental engine, consisting from an engine electronic control unit, sensors and actuators. The system provides control of the liquid fuel pressure in the common rail direct injection system and independent, either closed loop or open loop control of the injection timing, number of injection events per engine cycle of the liquid and gaseous fuel. A port fuel injection of gaseous fuel can be controlled with a closed loop control with the use of the signal from the lambda sensor installed in the exhaust manifold. A fictitious overall turbocharger efficiency is taken into account. Based on the intake pressure, temperature and composition of the exhaust gas, the exhaust backpressure is controlled to achieve the desired overall turbocharger efficiency. That way, realistic boundary conditions from the multicylinder engine can be emulated, optionally the pressure losses of the aftertreatment system can be also taken into account.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    DF ECU v2019

  • Číselná identifikace

    2019-xx

  • Technické parametry

    Možnost nezávislého řízení vstřikované dávky kapalného a plynného paliva v libovolném poměru mezi 0% až do 98% energetického podílu plynného paliva v celkové přívodu energie v palivu. Řízení až tří dávek kapalného paliva na pracovní cyklus s nastavitelným časováním a velikostí každé dávky. Jedna dávka plynného paliva v rozsahu časování od -360° do 0° natočení klikového hřídele před horní úvratí uzavřeného pracovního cyklu. Výsledek využívá pouze příjemce pro výzkum.

  • Ekonomické parametry

    Podobný systém v provedení "rapid prototyping" by se na trhu dal zakoupit za cca 1 milión Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem