Řídicí systém vícepalivového motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00332259" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00332259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řídicí systém vícepalivového motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Řídicí systém pro vícepalivový vznětový experimentální motor, sestávající z elektronické řídicí jednotky motoru, snímačů a aktuátorů. Systém zajišťuje ovládání tlaku v tlakovém zásobníku kapalného paliva a nezávislé, zpětnovazební nebo ruční řízení časování vstřikování, počtu výstřiků a dávky kapalného a plynného paliva. Dodávka plynného paliva vstřikovaného formou středotlaké injektáže do sacího potrubí motoru může být řízena zpětnovazebně na základě signálu z lambda sondy ve výfukovém potrubí. Systém zohledňuje fiktivní celkovou účinnost turbodmychadla a v závislosti na tlaku v sacím potrubí, teplotě a složení spalin dopočítává a umožňuje korekci výfukového protitlaku pro dosažení žádané účinnosti turbodmychadla. Tím lze již na jednoválcovém motoru emulovat okrajové podmínky plnorozměrového motoru s výfukovým turbodmychadlem a případně také emulovat tlakovou ztrátu systému pro dodatečnou úpravu spalin.
Název v anglickém jazyce
Dual Fuel Engine Control System
Popis výsledku anglicky
A functional sample includes a control system for a dual fuel compression ignition experimental engine, consisting from an engine electronic control unit, sensors and actuators. The system provides control of the liquid fuel pressure in the common rail direct injection system and independent, either closed loop or open loop control of the injection timing, number of injection events per engine cycle of the liquid and gaseous fuel. A port fuel injection of gaseous fuel can be controlled with a closed loop control with the use of the signal from the lambda sensor installed in the exhaust manifold. A fictitious overall turbocharger efficiency is taken into account. Based on the intake pressure, temperature and composition of the exhaust gas, the exhaust backpressure is controlled to achieve the desired overall turbocharger efficiency. That way, realistic boundary conditions from the multicylinder engine can be emulated, optionally the pressure losses of the aftertreatment system can be also taken into account.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
DF ECU v2019
Číselná identifikace
2019-xx
Technické parametry
Možnost nezávislého řízení vstřikované dávky kapalného a plynného paliva v libovolném poměru mezi 0% až do 98% energetického podílu plynného paliva v celkové přívodu energie v palivu. Řízení až tří dávek kapalného paliva na pracovní cyklus s nastavitelným časováním a velikostí každé dávky. Jedna dávka plynného paliva v rozsahu časování od -360° do 0° natočení klikového hřídele před horní úvratí uzavřeného pracovního cyklu. Výsledek využívá pouze příjemce pro výzkum.
Ekonomické parametry
Podobný systém v provedení "rapid prototyping" by se na trhu dal zakoupit za cca 1 milión Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—