Funkční vzorek řídicího a palivového systému vícepalivového motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318451" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek řídicího a palivového systému vícepalivového motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek řídicího a palivového systému vícepalivového motoru představuje soubor úprav původně vznětového motoru na standardní kapalná paliva, které umožňují rozšířený provoz jednak na alternativní kapalná paliva a jednak na kombinace různých kapalných a plynných paliv. Plynné palivo může být připravováno dle zadaného složení pomocí směšovací stanice z tlakových lahví nebo v případě zemního plynu přímo z vysokotlakého rozvodu. Úpravy spočívají především v úpravách sacího potrubí a jeho doplnění o zařízení pro uvádění plynných paliv, sestavení měřicího řetězce průtoku paliva, úpravy okruhu kapalných paliv, doplnění systému o potřebné snímače a aktuátory, přípravu kabeláže pro sběr dat, ovládací systém a řídicí jednotku a ověření základní funkčnosti a kompatibility systému.
Název v anglickém jazyce
Multi-fuel engine control and fuel system
Popis výsledku anglicky
A functional sample of the multi-fuel engine control and fuel system is a set diesel engine modifications originally fueled with standard liquid fuels to allow extended operation on both alternative liquid fuels and combinations of different liquid and gaseous fuels. Gaseous fuel can be prepared according to the specified composition by means of a mixing gas station from cylinders or, in the case of natural gas, directly from a high-pressure fuel system. The adjustments consist mainly in modifications of the intake manifold and its addition to the gas fueling device, the assembly of the fuel flow measuring chain, the modifications of the liquid fuel circuit, the set of sensors and actuators implementation, the preparation of the data wiring, the control system and the control unit and verification of the system functionality and compatibility.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
12201 Z17-40
Číselná identifikace
Z17-40
Technické parametry
Systém založen na experimentálním jednoválci o vrtání 85 mm zdvihu 90 mm, vybaveném vstřikem kapalného paliva pomocí systému common rail 1800 bar, přeplňovaný kompresorem do 3 bar s řízením teploty nasávaného vzduchu, chlazenou recirkulací výfukových plynů, středotlakou injektáží plynu do sacího potrubí 8 bar či napojením na směšovací plynovou stanici a nezávislým nastavením teploty a tlaku provozních kapalin. Maximální otáčky: 4200 min-1 Kapalná paliva: Standardní motorová nafta, obnovitelná paliva, možnost vyhřívání či chlazení okruhu kapalného paliva Plynná paliva: zemní plyn, ostatní dle dodaných tlakových lahví, například vodík, oxid uhelnatý atd.
Ekonomické parametry
Zařízení umožňuje rozšíření oblasti výzkumu směrem k trendu alternativních a obnovitelných paliv, což zvyšuje potenciál výstupů získaných pomocí tohoto funkčního vzorku. Předpokládá se příjem z návazných projektů cca 3 mil. Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, Fakulta strojní
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—