Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Passive Suspension System Optimization Using PSO to Enhance Ride Comfort when Crossing Different Types of Speed Control Profiles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240564" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240564 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.12720/jtle.3.2.129-135" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12720/jtle.3.2.129-135</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12720/jtle.3.2.129-135" target="_blank" >10.12720/jtle.3.2.129-135</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Passive Suspension System Optimization Using PSO to Enhance Ride Comfort when Crossing Different Types of Speed Control Profiles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The vehicle suspension system design plays an important role in the ride comfort of the passengers. In this study, the optimum design for a passive suspension system of a passenger vehicle is investigated to enhance the ride comfort for the passenger when crossing different types of speed control profiles (SCPs) while the allowable speed limit is not violated. The vehicle–passenger system is represented as a mathematical model consists of 4 degrees of freedom (4-DOF). The optimization problem aims to minimize the root mean square (RMS) of the passenger vertical acceleration subject to constraints on the maximum passenger vertical acceleration, the suspension travel, the static deflection, and the natural frequencies of both the bounce and the bitch movements. The optimization design parameters are the front suspension stiffness, the front dynamic coefficient, the rear suspension stiffness and the rear dynamic coefficient. This optimization problem is solved using the particle swarm optimization technique (PSO). Seven different speed control profiles are considered in this study to simulate and assess the vehicle performance. According to the simulation results, the optimized passive suspension system with PSO has superior performance compared with the classical passive suspension system.

  • Název v anglickém jazyce

    Passive Suspension System Optimization Using PSO to Enhance Ride Comfort when Crossing Different Types of Speed Control Profiles

  • Popis výsledku anglicky

    The vehicle suspension system design plays an important role in the ride comfort of the passengers. In this study, the optimum design for a passive suspension system of a passenger vehicle is investigated to enhance the ride comfort for the passenger when crossing different types of speed control profiles (SCPs) while the allowable speed limit is not violated. The vehicle–passenger system is represented as a mathematical model consists of 4 degrees of freedom (4-DOF). The optimization problem aims to minimize the root mean square (RMS) of the passenger vertical acceleration subject to constraints on the maximum passenger vertical acceleration, the suspension travel, the static deflection, and the natural frequencies of both the bounce and the bitch movements. The optimization design parameters are the front suspension stiffness, the front dynamic coefficient, the rear suspension stiffness and the rear dynamic coefficient. This optimization problem is solved using the particle swarm optimization technique (PSO). Seven different speed control profiles are considered in this study to simulate and assess the vehicle performance. According to the simulation results, the optimized passive suspension system with PSO has superior performance compared with the classical passive suspension system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Traffic and Logistics Engineering

  • ISSN

    2301-3680

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    129-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus