Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discretization and parameterization of route description for velocity profile optimization of vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00241572" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00241572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discretization and parameterization of route description for velocity profile optimization of vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays the electric power consumption and its optimization is main topic in development of electric vehicle. The first study of vehicle dynamics shows that the energy power consumption is the most depend on the shape and slope of driving trajectory, value of acceleration and deceleration and the efficiency of vehicle charging system (in the cases of regeneration charging), but in general the most energy consumption affect the driver by the driving behavior. For example, if the driver passes an unknown route, the driver controls the vehicle by predictive control based on the information of the roadway, which are obtain at the visible distance or from traffic sign. The control process is thus limited to the partial section, where driving interventions are restricted to ensure the stability of the vehicle motion. This control process cannot be considered as optimal, because the missing knowledge about necessary following maneuvers depend on route properties causes next energy inefficient maneuver, for example sharp deceleration.

  • Název v anglickém jazyce

    Discretization and parameterization of route description for velocity profile optimization of vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays the electric power consumption and its optimization is main topic in development of electric vehicle. The first study of vehicle dynamics shows that the energy power consumption is the most depend on the shape and slope of driving trajectory, value of acceleration and deceleration and the efficiency of vehicle charging system (in the cases of regeneration charging), but in general the most energy consumption affect the driver by the driving behavior. For example, if the driver passes an unknown route, the driver controls the vehicle by predictive control based on the information of the roadway, which are obtain at the visible distance or from traffic sign. The control process is thus limited to the partial section, where driving interventions are restricted to ensure the stability of the vehicle motion. This control process cannot be considered as optimal, because the missing knowledge about necessary following maneuvers depend on route properties causes next energy inefficient maneuver, for example sharp deceleration.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů