Electric Vehicle Drive Control Based On GPS And GSM Path Parametres
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233904" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electric Vehicle Drive Control Based On GPS And GSM Path Parametres
Popis výsledku v původním jazyce
Minimizing of energy consumption is important task which is solved at all vehicles. In the case of electric vehicles (EV), energy stored on board in chemical accumulators must be used very effectively. For this purposes mathematical model of EV and real journey data used for energy consumption calculation must be used. On the basis of journey regime optimization lower energy consumption can be achieved. Optimal journey regime is calculated from the demanded travelling time by means of known road data, obtained by means of GPS and GSM navigation system with the aim to travel with minimum fuel consumption. From the road horizontal and vertical data basic route elements are calculated. Basic route elements are compared with needed torque, generated by driver’s pedal. All this information's are processed, optimized and needed mechanical torque is transmitted to the control unit of electric drive.
Název v anglickém jazyce
Electric Vehicle Drive Control Based On GPS And GSM Path Parametres
Popis výsledku anglicky
Minimizing of energy consumption is important task which is solved at all vehicles. In the case of electric vehicles (EV), energy stored on board in chemical accumulators must be used very effectively. For this purposes mathematical model of EV and real journey data used for energy consumption calculation must be used. On the basis of journey regime optimization lower energy consumption can be achieved. Optimal journey regime is calculated from the demanded travelling time by means of known road data, obtained by means of GPS and GSM navigation system with the aim to travel with minimum fuel consumption. From the road horizontal and vertical data basic route elements are calculated. Basic route elements are compared with needed torque, generated by driver’s pedal. All this information's are processed, optimized and needed mechanical torque is transmitted to the control unit of electric drive.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PIERS 2015 in Prague
ISBN
978-1-934142-30-1
ISSN
1559-9450
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
2514-2517
Název nakladatele
Electromagnetics Academy
Místo vydání
Cambridge
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—