Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electric Vehicle Drive Control Based On GPS And GSM Path Parametres

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233904" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electric Vehicle Drive Control Based On GPS And GSM Path Parametres

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Minimizing of energy consumption is important task which is solved at all vehicles. In the case of electric vehicles (EV), energy stored on board in chemical accumulators must be used very effectively. For this purposes mathematical model of EV and real journey data used for energy consumption calculation must be used. On the basis of journey regime optimization lower energy consumption can be achieved. Optimal journey regime is calculated from the demanded travelling time by means of known road data, obtained by means of GPS and GSM navigation system with the aim to travel with minimum fuel consumption. From the road horizontal and vertical data basic route elements are calculated. Basic route elements are compared with needed torque, generated by driver’s pedal. All this information's are processed, optimized and needed mechanical torque is transmitted to the control unit of electric drive.

  • Název v anglickém jazyce

    Electric Vehicle Drive Control Based On GPS And GSM Path Parametres

  • Popis výsledku anglicky

    Minimizing of energy consumption is important task which is solved at all vehicles. In the case of electric vehicles (EV), energy stored on board in chemical accumulators must be used very effectively. For this purposes mathematical model of EV and real journey data used for energy consumption calculation must be used. On the basis of journey regime optimization lower energy consumption can be achieved. Optimal journey regime is calculated from the demanded travelling time by means of known road data, obtained by means of GPS and GSM navigation system with the aim to travel with minimum fuel consumption. From the road horizontal and vertical data basic route elements are calculated. Basic route elements are compared with needed torque, generated by driver’s pedal. All this information's are processed, optimized and needed mechanical torque is transmitted to the control unit of electric drive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PIERS 2015 in Prague

  • ISBN

    978-1-934142-30-1

  • ISSN

    1559-9450

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2514-2517

  • Název nakladatele

    Electromagnetics Academy

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku