Optimum Limits of Motor Vehicle Driving
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320881" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320881 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimum Limits of Motor Vehicle Driving
Popis výsledku v původním jazyce
Basic equations of road energy consumption for different motor vehicles. Model-based tool for energy and range optimization, suitable for both electric and ICE powered vehicles, if speed-time (or distance) dependence – “tachogram” is defined as input. Regression model of brake efficiency and torque-speed constraints for all prime-movers and kinetic energy recuperators. General optimization variables for route energy requirements assessment. Examples of optimization results with different constraints. Upper and lower estimates for extreme achievable times of driving for limiting speed-distance schedules – minimum time or minimum energy consumption - determined by simple analytical approach for all sections of a route. Significance of tachogram approach, excluding human driver model, as an input for autonomous driving.
Název v anglickém jazyce
Optimum Limits of Motor Vehicle Driving
Popis výsledku anglicky
Basic equations of road energy consumption for different motor vehicles. Model-based tool for energy and range optimization, suitable for both electric and ICE powered vehicles, if speed-time (or distance) dependence – “tachogram” is defined as input. Regression model of brake efficiency and torque-speed constraints for all prime-movers and kinetic energy recuperators. General optimization variables for route energy requirements assessment. Examples of optimization results with different constraints. Upper and lower estimates for extreme achievable times of driving for limiting speed-distance schedules – minimum time or minimum energy consumption - determined by simple analytical approach for all sections of a route. Significance of tachogram approach, excluding human driver model, as an input for autonomous driving.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2017 - XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zabývajících se výzkumem motorových vozidel a spalovacích motorů
ISBN
978-80-7494-354-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
111-124
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
11. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—