Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimum Limits of Motor Vehicle Driving

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320881" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimum Limits of Motor Vehicle Driving

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Basic equations of road energy consumption for different motor vehicles. Model-based tool for energy and range optimization, suitable for both electric and ICE powered vehicles, if speed-time (or distance) dependence – “tachogram” is defined as input. Regression model of brake efficiency and torque-speed constraints for all prime-movers and kinetic energy recuperators. General optimization variables for route energy requirements assessment. Examples of optimization results with different constraints. Upper and lower estimates for extreme achievable times of driving for limiting speed-distance schedules – minimum time or minimum energy consumption - determined by simple analytical approach for all sections of a route. Significance of tachogram approach, excluding human driver model, as an input for autonomous driving.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimum Limits of Motor Vehicle Driving

  • Popis výsledku anglicky

    Basic equations of road energy consumption for different motor vehicles. Model-based tool for energy and range optimization, suitable for both electric and ICE powered vehicles, if speed-time (or distance) dependence – “tachogram” is defined as input. Regression model of brake efficiency and torque-speed constraints for all prime-movers and kinetic energy recuperators. General optimization variables for route energy requirements assessment. Examples of optimization results with different constraints. Upper and lower estimates for extreme achievable times of driving for limiting speed-distance schedules – minimum time or minimum energy consumption - determined by simple analytical approach for all sections of a route. Significance of tachogram approach, excluding human driver model, as an input for autonomous driving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2017 - XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zabývajících se výzkumem motorových vozidel a spalovacích motorů

  • ISBN

    978-80-7494-354-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    111-124

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    11. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku