Nástroj pro robustní a prediktivní řízení nelineárních subsystémů spalovacího motoru v reálném čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00241790" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00241790 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nástroj pro robustní a prediktivní řízení nelineárních subsystémů spalovacího motoru v reálném čase
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledky byly úspěšně splněny. Byl vyvinut algoritmus prediktivního řízení vhodný pro řízení nelineárních dynamických systémů. Algoritmus byl přizpůsoben k řízení momentu motoru a tlaku v sacím potrubí. Algoritmus byl úspěšně otestován simulačně – metodou MiL. Vzniknul funkční vzorek, kdy je realizováno řízení v řídicí jednotce rCube2 vznětového motoru IVECO se systémem common rail a s turbodmychadlem s variabilní geometrií turbíny. Prediktivní řízení bylo úspěšně testováno na zkušebním stanovišti.
Název v anglickém jazyce
Tool for robust and predictive control of nonlinear subsystems of combustion engine in real time
Popis výsledku anglicky
The results have been successfully fulfiled. The algorithm of predictive control of nonlinear dynamic subsystems has been developed. The algorithm was modified for control of moment and pressure in intake manifold. The algorihm was succesfully tested by simulation by MiL method. Further the functional specimen has been assembled as the control algorithm implemented within the control unit rCube2 on compression-ignition engine IVECO with common rail and turbocharger with variable geometry turbine. The predictive control has been successfully tested on experimental stand.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
WP20V007
Číselná identifikace
ridici_algoritmus_WP20V007
Technické parametry
Implementovaný řídící algoritmus prediktivního řízení používající nelineární lokálně linearizovaný model.
Ekonomické parametry
Implementace algoritmu může zlepšit chování motoru v dynamických režimech, předpokládaná cena 250 tis. Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
12000
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—