Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nástroj pro robustní a prediktivní řízení nelineárních subsystémů spalovacího motoru v reálném čase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00241790" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00241790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nástroj pro robustní a prediktivní řízení nelineárních subsystémů spalovacího motoru v reálném čase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledky byly úspěšně splněny. Byl vyvinut algoritmus prediktivního řízení vhodný pro řízení nelineárních dynamických systémů. Algoritmus byl přizpůsoben k řízení momentu motoru a tlaku v sacím potrubí. Algoritmus byl úspěšně otestován simulačně – metodou MiL. Vzniknul funkční vzorek, kdy je realizováno řízení v řídicí jednotce rCube2 vznětového motoru IVECO se systémem common rail a s turbodmychadlem s variabilní geometrií turbíny. Prediktivní řízení bylo úspěšně testováno na zkušebním stanovišti.

  • Název v anglickém jazyce

    Tool for robust and predictive control of nonlinear subsystems of combustion engine in real time

  • Popis výsledku anglicky

    The results have been successfully fulfiled. The algorithm of predictive control of nonlinear dynamic subsystems has been developed. The algorithm was modified for control of moment and pressure in intake manifold. The algorihm was succesfully tested by simulation by MiL method. Further the functional specimen has been assembled as the control algorithm implemented within the control unit rCube2 on compression-ignition engine IVECO with common rail and turbocharger with variable geometry turbine. The predictive control has been successfully tested on experimental stand.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    WP20V007

  • Číselná identifikace

    ridici_algoritmus_WP20V007

  • Technické parametry

    Implementovaný řídící algoritmus prediktivního řízení používající nelineární lokálně linearizovaný model.

  • Ekonomické parametry

    Implementace algoritmu může zlepšit chování motoru v dynamických režimech, předpokládaná cena 250 tis. Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    12000

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem