Experimenty s řízením spalovacího motoru pro minimalizaci spotřeby paliva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00241836" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00241836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimenty s řízením spalovacího motoru pro minimalizaci spotřeby paliva
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledky byly splněny. Byl realizován funkční vzorek spalovacího motoru na testovacím stanovišti pro realizaci experimentů s pokročilým prediktivním řízením pro minimalizaci spotřeby paliva. Pro implementaci prediktivního řízení byla vyvinuta implementace zahrnující on-line optimalizaci akčních zásahů s omezeními s využitím kvadratického programování. Algoritmus řízení motoru pro minimalizaci spotřeby vychází z optimalizace rychlostního profilu na trase vozidla. Jde tak o kombinaci optimalizace na různé časové škále, kombinaci off-line optimalizace na velmi dlouhém horizontu a on-line řízení na krátkém horizontu při on-line řízení.
Název v anglickém jazyce
Experiments with combustion engine for minimization of fuel consumption
Popis výsledku anglicky
The results have been successfully fulfiled. The functional specimen of combustion engine on stand has been assembled for experiments with advanced predictive control for fuel consumption minimization. The predictive control has been implemented including the on-line optimization of control inputs with constraints using quadratic programming. The engine control algorithm for fuel consumption minimization is influenced by the optimization of velocity profile of vehicle on the route. The combinantion of optimization in different time scales is used, which means combination of off-line long horizon optimization and on-line short horizon optimization.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
WP20V006
Číselná identifikace
Ridici_algoritmus_WP20V006
Technické parametry
Implementovaný řídící algoritmus prediktivního řízení používající nelineární lokálně linearizovaný model a on-line výpočet omezení pomocí kvadratického programování.
Ekonomické parametry
Implementace algoritmu může zlepšit chování motoru v dynamických režimech, předpokládaná cena 250 tis. Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
12000
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—