Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimenty s řízením spalovacího motoru pro minimalizaci spotřeby paliva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00241836" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00241836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimenty s řízením spalovacího motoru pro minimalizaci spotřeby paliva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledky byly splněny. Byl realizován funkční vzorek spalovacího motoru na testovacím stanovišti pro realizaci experimentů s pokročilým prediktivním řízením pro minimalizaci spotřeby paliva. Pro implementaci prediktivního řízení byla vyvinuta implementace zahrnující on-line optimalizaci akčních zásahů s omezeními s využitím kvadratického programování. Algoritmus řízení motoru pro minimalizaci spotřeby vychází z optimalizace rychlostního profilu na trase vozidla. Jde tak o kombinaci optimalizace na různé časové škále, kombinaci off-line optimalizace na velmi dlouhém horizontu a on-line řízení na krátkém horizontu při on-line řízení.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiments with combustion engine for minimization of fuel consumption

  • Popis výsledku anglicky

    The results have been successfully fulfiled. The functional specimen of combustion engine on stand has been assembled for experiments with advanced predictive control for fuel consumption minimization. The predictive control has been implemented including the on-line optimization of control inputs with constraints using quadratic programming. The engine control algorithm for fuel consumption minimization is influenced by the optimization of velocity profile of vehicle on the route. The combinantion of optimization in different time scales is used, which means combination of off-line long horizon optimization and on-line short horizon optimization.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    WP20V006

  • Číselná identifikace

    Ridici_algoritmus_WP20V006

  • Technické parametry

    Implementovaný řídící algoritmus prediktivního řízení používající nelineární lokálně linearizovaný model a on-line výpočet omezení pomocí kvadratického programování.

  • Ekonomické parametry

    Implementace algoritmu může zlepšit chování motoru v dynamických režimech, předpokládaná cena 250 tis. Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    12000

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem