PROBLÉMY MODELOVÁNÍ VLIVU SVISLÝCH NEROVNOSTÍ TRATI DO DYNAMIKY POHONU DVOJKOLÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00302537" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00302537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kzd.uniza.sk/zdal.uniza.sk" target="_blank" >http://kzd.uniza.sk/zdal.uniza.sk</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PROBLÉMY MODELOVÁNÍ VLIVU SVISLÝCH NEROVNOSTÍ TRATI DO DYNAMIKY POHONU DVOJKOLÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou matematického modelování torzního kmitání a dílčích pohybů hnacích dvojkolí při jízdě po trati, opatřené svislými nerovnostmi kolejnic. V modelu hnacího dvojkolí jsou uvažovány křivkové profily jízdní plochy kol. Pohon dvojkolí je buzen jednak nerovnostmi koleje, ale též proměnlivým hnacím momentem trakčního motoru. Článek poukazuje na rozdíly v teoretické definici poměrných skluzů a skluzových sil modelu individuálního částečně odpruženého pohonu a modelu zcela odpruženého pohonu. Definuje pohybové rovnice a torzní dynamiku hnacího dvojkolí obou typů pohonu a výpočet dynamických kolových sil.
Název v anglickém jazyce
THE PROBLEMS OF MODELING THE INFLUENCE OF VERTICAL INEQUALITIES OF TRACK IN TO DYNAMICS OF DRIVE WHEELSET
Popis výsledku anglicky
The article deals with mathematical modeling of torsional vibration and sub-movements of driving wheelset while driving on the railway with vertical inequalities. In the model of the driving wheelset are contemplated curved profiles of wheels tread. Drive wheelset is kinematic waking vertical inequalities of railway track, but also changeability of drive torque of the induction traction motor. The article points out the differences in the theoretical definition of relative slips and slip forces in model of individual, partially sprung drive of wheelset and in model fully spring loaded drive of wheelset. It defines equations of move and torsional dynamics of drive wheelset both type of drive and also it defines dynamics wheel forces.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Železničná doprava a logistika
ISSN
1336-7943
e-ISSN
—
Svazek periodika
XI
Číslo periodika v rámci svazku
02
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
38-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—