Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROBLÉMY MODELOVÁNÍ VLIVU SVISLÝCH NEROVNOSTÍ TRATI DO DYNAMIKY POHONU DVOJKOLÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00302537" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00302537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://kzd.uniza.sk/zdal.uniza.sk" target="_blank" >http://kzd.uniza.sk/zdal.uniza.sk</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PROBLÉMY MODELOVÁNÍ VLIVU SVISLÝCH NEROVNOSTÍ TRATI DO DYNAMIKY POHONU DVOJKOLÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou matematického modelování torzního kmitání a dílčích pohybů hnacích dvojkolí při jízdě po trati, opatřené svislými nerovnostmi kolejnic. V modelu hnacího dvojkolí jsou uvažovány křivkové profily jízdní plochy kol. Pohon dvojkolí je buzen jednak nerovnostmi koleje, ale též proměnlivým hnacím momentem trakčního motoru. Článek poukazuje na rozdíly v teoretické definici poměrných skluzů a skluzových sil modelu individuálního částečně odpruženého pohonu a modelu zcela odpruženého pohonu. Definuje pohybové rovnice a torzní dynamiku hnacího dvojkolí obou typů pohonu a výpočet dynamických kolových sil.

  • Název v anglickém jazyce

    THE PROBLEMS OF MODELING THE INFLUENCE OF VERTICAL INEQUALITIES OF TRACK IN TO DYNAMICS OF DRIVE WHEELSET

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with mathematical modeling of torsional vibration and sub-movements of driving wheelset while driving on the railway with vertical inequalities. In the model of the driving wheelset are contemplated curved profiles of wheels tread. Drive wheelset is kinematic waking vertical inequalities of railway track, but also changeability of drive torque of the induction traction motor. The article points out the differences in the theoretical definition of relative slips and slip forces in model of individual, partially sprung drive of wheelset and in model fully spring loaded drive of wheelset. It defines equations of move and torsional dynamics of drive wheelset both type of drive and also it defines dynamics wheel forces.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Železničná doprava a logistika

  • ISSN

    1336-7943

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus