Detail Engine Friciton Estimation Using Experimentally-Simulation Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00300973" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00300973 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Detail Engine Friciton Estimation Using Experimentally-Simulation Approach
Popis výsledku v původním jazyce
Higher mechanical efficiency of the combustion engine and lower energy consumption of the engine accessories helps to pass latest demands on CO2 emissions reduction. This article describes experimentally-simulation approach to estimate particular friction losses of the engine cranktrain. Single cylinder research engine was used as source of experimental data for model calibration. Commercial software GT-Suite by Gamma Technologies was used for detailed friction losses calculation.
Název v anglickém jazyce
Detail Engine Friciton Estimation Using Experimentally-Simulation Approach
Popis výsledku anglicky
Higher mechanical efficiency of the combustion engine and lower energy consumption of the engine accessories helps to pass latest demands on CO2 emissions reduction. This article describes experimentally-simulation approach to estimate particular friction losses of the engine cranktrain. Single cylinder research engine was used as source of experimental data for model calibration. Commercial software GT-Suite by Gamma Technologies was used for detailed friction losses calculation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2016 - XLVII. International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Research of Internal Combustion Engines
ISBN
978-80-214-5379-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
47-56
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—