Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Roller Rig Tests with Active Stabilization of a Two-Axle Bogie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00305671" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00305671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ctresources.info/ccp/paper.html?id=8987" target="_blank" >http://www.ctresources.info/ccp/paper.html?id=8987</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccp.110.96" target="_blank" >10.4203/ccp.110.96</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Roller Rig Tests with Active Stabilization of a Two-Axle Bogie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Active control of a wheelset guidance is regarded as a promising solution for railway vehicles of the future. Although computational simulations, published in a number of studies, show that active wheelset guidance offers superior properties in comparison with a conventional, passive design, on track tests of such a system on vehicles are rather rare. On the other hand on a roller rig it is possible to test railway vehicle running dynamics, and thus verify and demonstrate the results of computer simulations, without too high costs and safety risks associated with on track tests. Therefore a scaled experimental railway bogie that is capable of implementing a wide range of wheelset guidance active control approaches was designed, built and implemented on a roller rig at the Czech Technical University in Prague. As a functional test of this bogie, experiments aimed at hunting motion stabilisation using an active yaw damping method were carried out. Those experiments confirmed the expected functionality and performance of a newly developed experimental bogie and also demonstrated the possibility of stabilizing a two-axle railway bogie by an active yaw damping method. The newly developed bogie is ready for future roller rig experiments with an active wheelset guidance.

  • Název v anglickém jazyce

    Roller Rig Tests with Active Stabilization of a Two-Axle Bogie

  • Popis výsledku anglicky

    Active control of a wheelset guidance is regarded as a promising solution for railway vehicles of the future. Although computational simulations, published in a number of studies, show that active wheelset guidance offers superior properties in comparison with a conventional, passive design, on track tests of such a system on vehicles are rather rare. On the other hand on a roller rig it is possible to test railway vehicle running dynamics, and thus verify and demonstrate the results of computer simulations, without too high costs and safety risks associated with on track tests. Therefore a scaled experimental railway bogie that is capable of implementing a wide range of wheelset guidance active control approaches was designed, built and implemented on a roller rig at the Czech Technical University in Prague. As a functional test of this bogie, experiments aimed at hunting motion stabilisation using an active yaw damping method were carried out. Those experiments confirmed the expected functionality and performance of a newly developed experimental bogie and also demonstrated the possibility of stabilizing a two-axle railway bogie by an active yaw damping method. The newly developed bogie is ready for future roller rig experiments with an active wheelset guidance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Civil-Comp Proceedings

  • ISBN

    978-1-905088-65-2

  • ISSN

    1759-3433

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Civil-Comp Press Ltd

  • Místo vydání

    Stirling

  • Místo konání akce

    Cagliari

  • Datum konání akce

    5. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku