Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calculation of the sound power in the inlet of the aero-engine based on the analytical prediction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00305846" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00305846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calculation of the sound power in the inlet of the aero-engine based on the analytical prediction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tone noise radiated through the inlet of a turbofan is mainly due to rotor and stator interactions at subsonic regimes and due to the generated shock waves at transonic fan tip speeds. The paper is focused on the calculation of the 3D ducted acoustic field using FEM. Rotor in transonic conditions is analyzed. Analytical prediction of the harmonic sound power is proposed. Method is an alternative to a direct numerical computation and leads to a very fast calculation. Estimation of the initial pressure jump of the shock waves in the rotor plane is based on normal shock wave equation and is used as the acoustic loading in the FEM model. All blades are assumed to be identical and only the blade passing frequency and its harmonics are generated. Predicted noise is compared with the experimental data.

  • Název v anglickém jazyce

    Calculation of the sound power in the inlet of the aero-engine based on the analytical prediction

  • Popis výsledku anglicky

    Tone noise radiated through the inlet of a turbofan is mainly due to rotor and stator interactions at subsonic regimes and due to the generated shock waves at transonic fan tip speeds. The paper is focused on the calculation of the 3D ducted acoustic field using FEM. Rotor in transonic conditions is analyzed. Analytical prediction of the harmonic sound power is proposed. Method is an alternative to a direct numerical computation and leads to a very fast calculation. Estimation of the initial pressure jump of the shock waves in the rotor plane is based on normal shock wave equation and is used as the acoustic loading in the FEM model. All blades are assumed to be identical and only the blade passing frequency and its harmonics are generated. Predicted noise is compared with the experimental data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    32nd conference with international participation Computational Mechanics 2016 - Book of Extended Abstracts

  • ISBN

    978-80-261-0647-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Špičák

  • Datum konání akce

    31. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku