Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural-Acoustic Analysis of Air Duct Using FEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00315147" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00315147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural-Acoustic Analysis of Air Duct Using FEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tone noise radiated through the inlet of a turbofan is generated mainly by rotor and stator interactions at subsonic regimes and by the shock waves generation at transonic fan tip speeds. The generated noise may reach very high sound pressure level and ultimately it can lead to a fatigue failure of air inlet duct. In this study structural-acoustic analysis of the aircraft duct is presented. The acoustic pressure field of the ducted air is determined by finite element method using the boundary condition of acoustic pressure in the rotor cross-section, which is determined on the basis of the analytical equations. A structural-acoustic analysis of the composite air duct is solved as fully coupled and also as sequentially coupled. On the basis of the structural-acoustic finite element analysis, stress and strains histories of the duct walls are determined.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural-Acoustic Analysis of Air Duct Using FEM

  • Popis výsledku anglicky

    Tone noise radiated through the inlet of a turbofan is generated mainly by rotor and stator interactions at subsonic regimes and by the shock waves generation at transonic fan tip speeds. The generated noise may reach very high sound pressure level and ultimately it can lead to a fatigue failure of air inlet duct. In this study structural-acoustic analysis of the aircraft duct is presented. The acoustic pressure field of the ducted air is determined by finite element method using the boundary condition of acoustic pressure in the rotor cross-section, which is determined on the basis of the analytical equations. A structural-acoustic analysis of the composite air duct is solved as fully coupled and also as sequentially coupled. On the basis of the structural-acoustic finite element analysis, stress and strains histories of the duct walls are determined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    33rd conference with international participation Computational Mechanics 2017 - Extended Abstracts

  • ISBN

    978-80-261-0748-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    3-4

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Špičák, Železná Ruda

  • Datum konání akce

    6. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku