Structural-Acoustic Analysis of Air Duct Using FEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00315147" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00315147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structural-Acoustic Analysis of Air Duct Using FEM
Popis výsledku v původním jazyce
Tone noise radiated through the inlet of a turbofan is generated mainly by rotor and stator interactions at subsonic regimes and by the shock waves generation at transonic fan tip speeds. The generated noise may reach very high sound pressure level and ultimately it can lead to a fatigue failure of air inlet duct. In this study structural-acoustic analysis of the aircraft duct is presented. The acoustic pressure field of the ducted air is determined by finite element method using the boundary condition of acoustic pressure in the rotor cross-section, which is determined on the basis of the analytical equations. A structural-acoustic analysis of the composite air duct is solved as fully coupled and also as sequentially coupled. On the basis of the structural-acoustic finite element analysis, stress and strains histories of the duct walls are determined.
Název v anglickém jazyce
Structural-Acoustic Analysis of Air Duct Using FEM
Popis výsledku anglicky
Tone noise radiated through the inlet of a turbofan is generated mainly by rotor and stator interactions at subsonic regimes and by the shock waves generation at transonic fan tip speeds. The generated noise may reach very high sound pressure level and ultimately it can lead to a fatigue failure of air inlet duct. In this study structural-acoustic analysis of the aircraft duct is presented. The acoustic pressure field of the ducted air is determined by finite element method using the boundary condition of acoustic pressure in the rotor cross-section, which is determined on the basis of the analytical equations. A structural-acoustic analysis of the composite air duct is solved as fully coupled and also as sequentially coupled. On the basis of the structural-acoustic finite element analysis, stress and strains histories of the duct walls are determined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
33rd conference with international participation Computational Mechanics 2017 - Extended Abstracts
ISBN
978-80-261-0748-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
3-4
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Pilsen
Místo konání akce
Špičák, Železná Ruda
Datum konání akce
6. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—