Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aerodynamic Design of the Propeller for Low-Speed Indoor UAV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00306028" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00306028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aerodynamic Design of the Propeller for Low-Speed Indoor UAV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aerodynamics design of propellers for slow-flying long-endurance indoor unmanned aerial vehicles (UAVs) is very challenging due to the problems caused by low Reynolds number. This causes high viscous losses and has also negative influence on the flow stability (i.e. flow separation). This leads to the relatively low efficiency compared with the propellers for the manned aircraft. Aerodynamic design is based on the method developed by Larrabee. The influence of propeller RPM and diameter on the efficiency is described and analyzed. The recommendation for the choosing of the appropriate values of both parameters is given for the case of the long-endurance indoor UAV with required flight endurance of several hours. The results can be generalized for the other classes of the propellers.

  • Název v anglickém jazyce

    Aerodynamic Design of the Propeller for Low-Speed Indoor UAV

  • Popis výsledku anglicky

    Aerodynamics design of propellers for slow-flying long-endurance indoor unmanned aerial vehicles (UAVs) is very challenging due to the problems caused by low Reynolds number. This causes high viscous losses and has also negative influence on the flow stability (i.e. flow separation). This leads to the relatively low efficiency compared with the propellers for the manned aircraft. Aerodynamic design is based on the method developed by Larrabee. The influence of propeller RPM and diameter on the efficiency is described and analyzed. The recommendation for the choosing of the appropriate values of both parameters is given for the case of the long-endurance indoor UAV with required flight endurance of several hours. The results can be generalized for the other classes of the propellers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů