Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictive control of commercial e-vehicle using a priori route information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00306227" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00306227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictive control of commercial e-vehicle using a priori route information

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The range of the vehicle is usually an issue due to the quite limited energy storage capacity of the acu-pack. Thus the e-vehicle control towards energy consumption decrease is of extreme importance. The known information about route properties can be used to plan torque/braking profile in optimal way. Several approaches are compared. The first is design approach based on model predictive control (MPC) in combination with prior (before the trip starts) dynamic optimization, the other is model predictive control using hard limits based on route shape analyses and legal limits. The classical optimized PID control is used as reference driver. A detailed range estimation model of a Fiat Doblo e-vehicle is basis, including main e-vehicle subsystem 1D model, e-motor, battery pack, air-conditioning/heating and EVCU. The model is calibrated based on real vehicle measurement.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictive control of commercial e-vehicle using a priori route information

  • Popis výsledku anglicky

    The range of the vehicle is usually an issue due to the quite limited energy storage capacity of the acu-pack. Thus the e-vehicle control towards energy consumption decrease is of extreme importance. The known information about route properties can be used to plan torque/braking profile in optimal way. Several approaches are compared. The first is design approach based on model predictive control (MPC) in combination with prior (before the trip starts) dynamic optimization, the other is model predictive control using hard limits based on route shape analyses and legal limits. The classical optimized PID control is used as reference driver. A detailed range estimation model of a Fiat Doblo e-vehicle is basis, including main e-vehicle subsystem 1D model, e-motor, battery pack, air-conditioning/heating and EVCU. The model is calibrated based on real vehicle measurement.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů