Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictive control of commercial e-vehicle using a priori route information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00321010" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00321010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscience.com/dev/search/index.php?mainAction=search&action=record&rec_id=90362&prevQuery=&ps=10&m=or" target="_blank" >http://www.inderscience.com/dev/search/index.php?mainAction=search&action=record&rec_id=90362&prevQuery=&ps=10&m=or</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJPT.2018.10011446" target="_blank" >10.1504/IJPT.2018.10011446</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictive control of commercial e-vehicle using a priori route information

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The driving range of the vehicle is usually an issue due to the limited energy storage capacity of the acu-pack. Thus, the e-vehicle control towards energy consumption decrease is of extreme importance. The known information about route properties can be used to plan torque/braking profile in an optimal way. Several approaches are compared. The first is design approach based on model predictive control (MPC) in combination with prior (before the trip starts) dynamic optimisation, the other is model-predictive control using hard limits based on route shape analyses and legal limits. The classical, optimised PID control is used as reference driver. A detailed driving range estimation model of a Fiat Doblo e-vehicle is the basis, including the main e-vehicle subsystem 1D model, e-motor, battery pack, air-conditioning/heating and EVCU. The model calibration is based on real vehicle measurements.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictive control of commercial e-vehicle using a priori route information

  • Popis výsledku anglicky

    The driving range of the vehicle is usually an issue due to the limited energy storage capacity of the acu-pack. Thus, the e-vehicle control towards energy consumption decrease is of extreme importance. The known information about route properties can be used to plan torque/braking profile in an optimal way. Several approaches are compared. The first is design approach based on model predictive control (MPC) in combination with prior (before the trip starts) dynamic optimisation, the other is model-predictive control using hard limits based on route shape analyses and legal limits. The classical, optimised PID control is used as reference driver. A detailed driving range estimation model of a Fiat Doblo e-vehicle is the basis, including the main e-vehicle subsystem 1D model, e-motor, battery pack, air-conditioning/heating and EVCU. The model calibration is based on real vehicle measurements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Powertrains

  • ISSN

    1742-4275

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    53-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85043768016