Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Basic Issues with High-Efficiency Turbochargers with Radial Turbines for Diesel Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00308079" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00308079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.lalibreria.upv.es" target="_blank" >http://www.lalibreria.upv.es</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Basic Issues with High-Efficiency Turbochargers with Radial Turbines for Diesel Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The impact of turbocharger efficiency and the layout of air loop on engine cycle optimization at extremely downsized, two-stage turbocharged diesel engines is explained in the paper, aiming at the highest engine efficiency. Optimization was done locally along WOT speed curve, using mostly unconstrained input parameters and assuming full flexibility of engine and turbocharger design. This task puts contradictory demands on air loop features and boost pressure control. High boost level re-quires optimized two-stage turbocharging, which moves the optimum boost pressure to a level suitable for efficient combustion. The highest achievable isentropic efficiency of turbochargers and aerodynam-ic design matched to required performance is of utmost importance. Pressure wave impact on turbine performance, simulated by 1-D tools, can be estimated using developed regression models of correc-tion coefficients. Optimized engine cycle parameters can be fulfilled if preliminary turbine design is per-formed for low and rated speed variable geometry control. An important tool for adjacent optimization is physical modelling of a turbine instead of using turbine maps. It makes determination of the best turbine dimensions possible for the task intended. The individual efficiencies of both turbochargers can reach up to 55% if a compromise in impeller geometry is applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Basic Issues with High-Efficiency Turbochargers with Radial Turbines for Diesel Engines

  • Popis výsledku anglicky

    The impact of turbocharger efficiency and the layout of air loop on engine cycle optimization at extremely downsized, two-stage turbocharged diesel engines is explained in the paper, aiming at the highest engine efficiency. Optimization was done locally along WOT speed curve, using mostly unconstrained input parameters and assuming full flexibility of engine and turbocharger design. This task puts contradictory demands on air loop features and boost pressure control. High boost level re-quires optimized two-stage turbocharging, which moves the optimum boost pressure to a level suitable for efficient combustion. The highest achievable isentropic efficiency of turbochargers and aerodynam-ic design matched to required performance is of utmost importance. Pressure wave impact on turbine performance, simulated by 1-D tools, can be estimated using developed regression models of correc-tion coefficients. Optimized engine cycle parameters can be fulfilled if preliminary turbine design is per-formed for low and rated speed variable geometry control. An important tool for adjacent optimization is physical modelling of a turbine instead of using turbine maps. It makes determination of the best turbine dimensions possible for the task intended. The individual efficiencies of both turbochargers can reach up to 55% if a compromise in impeller geometry is applied.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    THIESEL 2016

  • ISBN

    978-84-9048-535-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Universidad Politécnica de Valencia

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    13. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku