Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICE Driving Simulation v3

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00308098" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00308098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2016/ICE_Driving_WLTC_v3.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2016/ICE_Driving_WLTC_v3.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICE Driving Simulation v3

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The code is focused on simulation of vehicle longitudinal dynamics for the route defined by sections including velocity, weather, adhesion and traffic constraints. The route is prepared before the trip starts. The code can be used for re-optimizing it according to up-dated situation during a trip. The engine map is substituted by regression model of ICE efficiency and torque WOT curve with accuracy of 2%. Powertrain is defined by transmission ratios and mechanical efficiency. All driving resistances are involved. Load can be changed between route sections. Constraints of available power or torque, speed limit use, braking deceleration and use of adhesion limit including gears used for different sections are subjected to optimization, done by external code and using genetic algorithm.

  • Název v anglickém jazyce

    ICE Driving Simulation v3

  • Popis výsledku anglicky

    The code is focused on simulation of vehicle longitudinal dynamics for the route defined by sections including velocity, weather, adhesion and traffic constraints. The route is prepared before the trip starts. The code can be used for re-optimizing it according to up-dated situation during a trip. The engine map is substituted by regression model of ICE efficiency and torque WOT curve with accuracy of 2%. Powertrain is defined by transmission ratios and mechanical efficiency. All driving resistances are involved. Load can be changed between route sections. Constraints of available power or torque, speed limit use, braking deceleration and use of adhesion limit including gears used for different sections are subjected to optimization, done by external code and using genetic algorithm.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    ICE_Driving_WLTC_v3.xlsx

  • Technické parametry

    Excel 2013 and higher, 82-150MB. Input of reggression substitution of engine brake efficiency map from GT Power or in-house OBEH. Very complicated algebraic and ODE solving formulae in symbolic manner. External component of DASY.

  • Ekonomické parametry

    Price 200 000 Kč. Suitable for cloud-based predictive or adaptive optimization of a trip at pre-defined route with fully-extended elctronic horizon. Suitable for ECU use in the future.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, Fakulta strojní