Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sandwich Roof of the Bus – Fatigue and Strength Tests

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310444" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sandwich Roof of the Bus – Fatigue and Strength Tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lightweight and safe roof of the bus was solved within the MIT CR: FR-TI4/349 project. Several variants of sandwich roof were tested on samples in a prior period. Several errors of adhesive joints occurred during the production of the bus roof. Methyl methacrylate adhesive was tested with respect to the declared adhesive ability for arbitrary surfaces. Standardised shear test of the adhesive joints were made for tuning of the numerical model. The obtained parameters are used for the numerical model of sandwich roof segment. Roof segments were loaded by four points bending and experimentally obtained data were compared with the results of numerical simulations. Several specimens were subjected to cyclic loading in order to get approximate fatigue life of tested variants.

  • Název v anglickém jazyce

    Sandwich Roof of the Bus – Fatigue and Strength Tests

  • Popis výsledku anglicky

    Lightweight and safe roof of the bus was solved within the MIT CR: FR-TI4/349 project. Several variants of sandwich roof were tested on samples in a prior period. Several errors of adhesive joints occurred during the production of the bus roof. Methyl methacrylate adhesive was tested with respect to the declared adhesive ability for arbitrary surfaces. Standardised shear test of the adhesive joints were made for tuning of the numerical model. The obtained parameters are used for the numerical model of sandwich roof segment. Roof segments were loaded by four points bending and experimentally obtained data were compared with the results of numerical simulations. Several specimens were subjected to cyclic loading in order to get approximate fatigue life of tested variants.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI4%2F349" target="_blank" >FR-TI4/349: VÝZKUM A VÝVOJ SKELETU AUTOBUSU Z NEKONVENČNÍCH MATERIÁLŮ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Methods of the Analysis of Static and Dynamic Loads of Structures and Machines II

  • ISBN

    978-3-03835-531-1

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    3-6

  • Název nakladatele

    TRANS TECH PUBLICATIONS LTD

  • Místo vydání

    Zurich

  • Místo konání akce

    Český Krumlov

  • Datum konání akce

    1. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku