Sandwich Roof of the Bus – Fatigue and Strength Tests
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310444" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.827.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sandwich Roof of the Bus – Fatigue and Strength Tests
Popis výsledku v původním jazyce
Lightweight and safe roof of the bus was solved within the MIT CR: FR-TI4/349 project. Several variants of sandwich roof were tested on samples in a prior period. Several errors of adhesive joints occurred during the production of the bus roof. Methyl methacrylate adhesive was tested with respect to the declared adhesive ability for arbitrary surfaces. Standardised shear test of the adhesive joints were made for tuning of the numerical model. The obtained parameters are used for the numerical model of sandwich roof segment. Roof segments were loaded by four points bending and experimentally obtained data were compared with the results of numerical simulations. Several specimens were subjected to cyclic loading in order to get approximate fatigue life of tested variants.
Název v anglickém jazyce
Sandwich Roof of the Bus – Fatigue and Strength Tests
Popis výsledku anglicky
Lightweight and safe roof of the bus was solved within the MIT CR: FR-TI4/349 project. Several variants of sandwich roof were tested on samples in a prior period. Several errors of adhesive joints occurred during the production of the bus roof. Methyl methacrylate adhesive was tested with respect to the declared adhesive ability for arbitrary surfaces. Standardised shear test of the adhesive joints were made for tuning of the numerical model. The obtained parameters are used for the numerical model of sandwich roof segment. Roof segments were loaded by four points bending and experimentally obtained data were compared with the results of numerical simulations. Several specimens were subjected to cyclic loading in order to get approximate fatigue life of tested variants.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F349" target="_blank" >FR-TI4/349: VÝZKUM A VÝVOJ SKELETU AUTOBUSU Z NEKONVENČNÍCH MATERIÁLŮ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Methods of the Analysis of Static and Dynamic Loads of Structures and Machines II
ISBN
978-3-03835-531-1
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
3-6
Název nakladatele
TRANS TECH PUBLICATIONS LTD
Místo vydání
Zurich
Místo konání akce
Český Krumlov
Datum konání akce
1. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—