Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wear assessment for a Common Rail diesel injector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310710" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310710 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wear assessment for a Common Rail diesel injector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the work is to assess quantitatively the influence of a Common Rail diesel injector tip overheating on the injector performance. A characterization of the injection process has been carried out for the Common Rail injector in terms of both the rate-of-injection profile and spatial and temporal distribution of the fuel injected into a pressurized vessel at non-evaporative conditions. Two sets of experimental data were measured before and after the injector had been applied to a series of dual-fuel combustion experiments. The difference in the injector performance between these two measurements thus refers to the injector wear caused by both naturally aspirated and boosted engine experiments, including the stoichiometric regime.

  • Název v anglickém jazyce

    Wear assessment for a Common Rail diesel injector

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the work is to assess quantitatively the influence of a Common Rail diesel injector tip overheating on the injector performance. A characterization of the injection process has been carried out for the Common Rail injector in terms of both the rate-of-injection profile and spatial and temporal distribution of the fuel injected into a pressurized vessel at non-evaporative conditions. Two sets of experimental data were measured before and after the injector had been applied to a series of dual-fuel combustion experiments. The difference in the injector performance between these two measurements thus refers to the injector wear caused by both naturally aspirated and boosted engine experiments, including the stoichiometric regime.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů