Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Properties of optical fibers and FBG sensors and strain monitoring of the composite aircraft structure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310728" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ndt.net/events/EWSHM2016/app/content/Paper/268_Ruzicka_Rev1.pdf" target="_blank" >http://www.ndt.net/events/EWSHM2016/app/content/Paper/268_Ruzicka_Rev1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Properties of optical fibers and FBG sensors and strain monitoring of the composite aircraft structure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the design of the Fiber Bragg Grating (FBG) sensor system for the Fatigue Life Monitoring (FLM) and Structural Health Monitoring (SHM) of composite ultra-light aircrafts. The aim of monitoring the ultra-light aircraft construction is the acquisition and ongoing evaluation of the deformation (strain) loading spectra time-record of the principal structural composite parts. Changing of the FBG sensors response in monitored places by the calibration and recalibration procedure during a monitored life may indicate damage (eg. in bonded joints), and serve as an SHM system. SHM system for typical critical places (thick composite C/E wing spar and their bonded joints) and FLM system based on loading spectra monitoring and fatigue damage accumulation were designed.

  • Název v anglickém jazyce

    Properties of optical fibers and FBG sensors and strain monitoring of the composite aircraft structure

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the design of the Fiber Bragg Grating (FBG) sensor system for the Fatigue Life Monitoring (FLM) and Structural Health Monitoring (SHM) of composite ultra-light aircrafts. The aim of monitoring the ultra-light aircraft construction is the acquisition and ongoing evaluation of the deformation (strain) loading spectra time-record of the principal structural composite parts. Changing of the FBG sensors response in monitored places by the calibration and recalibration procedure during a monitored life may indicate damage (eg. in bonded joints), and serve as an SHM system. SHM system for typical critical places (thick composite C/E wing spar and their bonded joints) and FLM system based on loading spectra monitoring and fatigue damage accumulation were designed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031450" target="_blank" >TA04031450: Systém pro sledování stavu konstrukcí pomocí optických vláknových snímačů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8th European Workshop On Structural Health Monitoring (EWSHM 2016)

  • ISBN

    9781510827936

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univ politecnica de Madrid

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Bilbao

  • Datum konání akce

    5. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku