Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Properties of optical fibers and FBG sensors and strain monitoring of the composite aircraft structure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310865" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310865 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ndt.net/events/EWSHM2016/app/content/Paper/268_Ruzicka_Rev1.pdf" target="_blank" >http://www.ndt.net/events/EWSHM2016/app/content/Paper/268_Ruzicka_Rev1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Properties of optical fibers and FBG sensors and strain monitoring of the composite aircraft structure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the design of the Fiber Bragg Grating (FBG) sensor system for the Fatigue Life Monitoring (FLM) and Structural Health Monitoring (SHM) of composite ultra-light aircrafts. The aim of monitoring the ultra-light aircraft construction is the acquisition and ongoing evaluation of the deformation (strain) loading spectra time-record of the principal structural composite parts. Changing of the FBG sensors response in monitored places by the calibration and recalibration procedure during a monitored life may indicate damage (eg. in bonded joints), and serve as an SHM system. SHM system for typical critical places (thick composite C/E wing spar and their bonded joints) and FLM system based on loading spectra monitoring and fatigue damage accumulation were designed.

  • Název v anglickém jazyce

    Properties of optical fibers and FBG sensors and strain monitoring of the composite aircraft structure

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the design of the Fiber Bragg Grating (FBG) sensor system for the Fatigue Life Monitoring (FLM) and Structural Health Monitoring (SHM) of composite ultra-light aircrafts. The aim of monitoring the ultra-light aircraft construction is the acquisition and ongoing evaluation of the deformation (strain) loading spectra time-record of the principal structural composite parts. Changing of the FBG sensors response in monitored places by the calibration and recalibration procedure during a monitored life may indicate damage (eg. in bonded joints), and serve as an SHM system. SHM system for typical critical places (thick composite C/E wing spar and their bonded joints) and FLM system based on loading spectra monitoring and fatigue damage accumulation were designed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031450" target="_blank" >TA04031450: Systém pro sledování stavu konstrukcí pomocí optických vláknových snímačů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Journal of NDT

  • ISSN

    1435-4934

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus