Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of a Sharp Curved Track on a Roller Rig

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00311570" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00311570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of a Sharp Curved Track on a Roller Rig

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roller rigs have been built world-wide to research into the dynamics of railway vehicles. These rigs have been proved as useful devices especially for basic research, for validation of new theories and verification results of computer simulations, for development of innovative designs and the optimization of vehicle components. While simulating curved track negotiation on a roller rig, wheelset have a large yaw angle with respect to the rollers. Consequently wheels of a wheelsets move off the top of rollers which is called de-crowning movement. As a results of de-crowning movement a horizontal component of the whell-roller normal force occurs and significantly influence results of roller rig experiments. The paper evaluates the effects of de-crowning movement on differences between track and roller rig run.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of a Sharp Curved Track on a Roller Rig

  • Popis výsledku anglicky

    Roller rigs have been built world-wide to research into the dynamics of railway vehicles. These rigs have been proved as useful devices especially for basic research, for validation of new theories and verification results of computer simulations, for development of innovative designs and the optimization of vehicle components. While simulating curved track negotiation on a roller rig, wheelset have a large yaw angle with respect to the rollers. Consequently wheels of a wheelsets move off the top of rollers which is called de-crowning movement. As a results of de-crowning movement a horizontal component of the whell-roller normal force occurs and significantly influence results of roller rig experiments. The paper evaluates the effects of de-crowning movement on differences between track and roller rig run.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů