Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Probabilistic assessment of the Propeller Blade Primary Failure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00319611" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00319611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://paginas.fe.up.pt/~m2d/Proceedings_M2D2017/data/papers/6549.pdf" target="_blank" >https://paginas.fe.up.pt/~m2d/Proceedings_M2D2017/data/papers/6549.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Probabilistic assessment of the Propeller Blade Primary Failure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A propeller is a very important part of a propeller aircraft and its failure can have catastrophic consequences for the aircraft. Very low probability of primary failure occurrence per propeller flight hour is required (10-8) by Civil Aviation Agencies. A classical deterministic approach based on aeronautical regulations with the application of safety factors was compared with a new stochastic approach to predicting life with the required low probability of failure. Probabilistic assessment based on Monte Carlo method, which uses input data from the blade fatigue tests and steady/vibratory stress analysis was performed. Stochastically calculated flight hours are a function of failure probability and combination with the results from deterministic method, which are using series of safety coefficients, has resulted in linkage between safety coefficients and failure probability.

  • Název v anglickém jazyce

    Probabilistic assessment of the Propeller Blade Primary Failure

  • Popis výsledku anglicky

    A propeller is a very important part of a propeller aircraft and its failure can have catastrophic consequences for the aircraft. Very low probability of primary failure occurrence per propeller flight hour is required (10-8) by Civil Aviation Agencies. A classical deterministic approach based on aeronautical regulations with the application of safety factors was compared with a new stochastic approach to predicting life with the required low probability of failure. Probabilistic assessment based on Monte Carlo method, which uses input data from the blade fatigue tests and steady/vibratory stress analysis was performed. Stochastically calculated flight hours are a function of failure probability and combination with the results from deterministic method, which are using series of safety coefficients, has resulted in linkage between safety coefficients and failure probability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS M2D2017

  • ISBN

    978-989-98832-7-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    FEUP-Faculdade de Engenharia, Universidade do Porto

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Abufeira

  • Datum konání akce

    11. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku