Probabilistic assessment of the Propeller Blade Primary Failure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00319611" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00319611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://paginas.fe.up.pt/~m2d/Proceedings_M2D2017/data/papers/6549.pdf" target="_blank" >https://paginas.fe.up.pt/~m2d/Proceedings_M2D2017/data/papers/6549.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Probabilistic assessment of the Propeller Blade Primary Failure
Popis výsledku v původním jazyce
A propeller is a very important part of a propeller aircraft and its failure can have catastrophic consequences for the aircraft. Very low probability of primary failure occurrence per propeller flight hour is required (10-8) by Civil Aviation Agencies. A classical deterministic approach based on aeronautical regulations with the application of safety factors was compared with a new stochastic approach to predicting life with the required low probability of failure. Probabilistic assessment based on Monte Carlo method, which uses input data from the blade fatigue tests and steady/vibratory stress analysis was performed. Stochastically calculated flight hours are a function of failure probability and combination with the results from deterministic method, which are using series of safety coefficients, has resulted in linkage between safety coefficients and failure probability.
Název v anglickém jazyce
Probabilistic assessment of the Propeller Blade Primary Failure
Popis výsledku anglicky
A propeller is a very important part of a propeller aircraft and its failure can have catastrophic consequences for the aircraft. Very low probability of primary failure occurrence per propeller flight hour is required (10-8) by Civil Aviation Agencies. A classical deterministic approach based on aeronautical regulations with the application of safety factors was compared with a new stochastic approach to predicting life with the required low probability of failure. Probabilistic assessment based on Monte Carlo method, which uses input data from the blade fatigue tests and steady/vibratory stress analysis was performed. Stochastically calculated flight hours are a function of failure probability and combination with the results from deterministic method, which are using series of safety coefficients, has resulted in linkage between safety coefficients and failure probability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS M2D2017
ISBN
978-989-98832-7-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
FEUP-Faculdade de Engenharia, Universidade do Porto
Místo vydání
Porto
Místo konání akce
Abufeira
Datum konání akce
11. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—