ELECTRICAL TURBOCHARGING – THERMODYNAMIC POTENTIAL UNDER STEADY STATE OPERATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320422" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ELECTRICAL TURBOCHARGING – THERMODYNAMIC POTENTIAL UNDER STEADY STATE OPERATION
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with comparison of classical turbocharging with electrical one under steady state operation for the case of automotive 3-cylinder engine. The concept of electrical turbocharger is represented by either a compressor/turbine when each device has its own electric machine or a compressor connected to a turbine by means of a shaft while there is an electrical machine connected to the turbocharger shaft. The results were obtained by means of simulation (0-D/1-D CFD approach) while all considered cases were fully optimized using genetic algorithm – considered engine load range covers medium, high and full load.
Název v anglickém jazyce
ELECTRICAL TURBOCHARGING – THERMODYNAMIC POTENTIAL UNDER STEADY STATE OPERATION
Popis výsledku anglicky
The paper deals with comparison of classical turbocharging with electrical one under steady state operation for the case of automotive 3-cylinder engine. The concept of electrical turbocharger is represented by either a compressor/turbine when each device has its own electric machine or a compressor connected to a turbine by means of a shaft while there is an electrical machine connected to the turbocharger shaft. The results were obtained by means of simulation (0-D/1-D CFD approach) while all considered cases were fully optimized using genetic algorithm – considered engine load range covers medium, high and full load.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2017 - XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zabývajících se výzkumem motorových vozidel a spalovacích motorů
ISBN
978-80-7494-354-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
70-79
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
11. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—