REPAIR INTRO TO H80 COMPRESSOR AIRFOILS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320502" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
REPAIR INTRO TO H80 COMPRESSOR AIRFOILS
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of the report is to present new repairable limits and blending repair method on compressor module airfoils LE and TE (Stage 1 and 2 Blisk, Stage 1 and 2 Stator, Impeller) for H series family engines. The repairable limits have been established by stateof-the-art procedure which was successfully applied on other commercial engines.The proposed blending repair procedure for compressor airfoils is carried out eitherby hand-blending or power-blending. It is to be implemented into Engine Overhaul Manual, Component Maintenance Manual and Engine Overhaul Instruction.Introduction of the blending repair for the compressor airfoils is addressing the recent field experience with premature removals of H-series engines from wing due to encountered FOD damages outside of serviceable limits.
Název v anglickém jazyce
REPAIR INTRO TO H80 COMPRESSOR AIRFOILS
Popis výsledku anglicky
The objective of the report is to present new repairable limits and blending repair method on compressor module airfoils LE and TE (Stage 1 and 2 Blisk, Stage 1 and 2 Stator, Impeller) for H series family engines. The repairable limits have been established by stateof-the-art procedure which was successfully applied on other commercial engines.The proposed blending repair procedure for compressor airfoils is carried out eitherby hand-blending or power-blending. It is to be implemented into Engine Overhaul Manual, Component Maintenance Manual and Engine Overhaul Instruction.Introduction of the blending repair for the compressor airfoils is addressing the recent field experience with premature removals of H-series engines from wing due to encountered FOD damages outside of serviceable limits.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01011405" target="_blank" >TH01011405: Zvyšování životnosti a možnosti oprav lopatkových dílů kompresoru z Ti6Al4V v turbovrtulových motorech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TH01011405-V9
Číselná identifikace
TR-000205
Technické parametry
Osoba odpovědná k jednání Vlado Gergely - vlado.gergely@ge.com (hlavní řešitel)
Ekonomické parametry
Úspora v řádu set tisíc Kč ročně pro hlavního příjemce - koncového uživatele.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav technologie obrábění, projektování a metrologie
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—