Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increase of the Propeller Efficiency by Variable RPM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320631" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.dglr.de/publikationen/2017/450176.pdf" target="_blank" >http://www.dglr.de/publikationen/2017/450176.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increase of the Propeller Efficiency by Variable RPM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Performance of the in-flight adjustable propeller is computed for the cases with constant RPM (i.e. standard constant-speed propeller) and variable RPM. Propeller 5686-R6 was used due to the public availability of the measured characteristics. Identical engine power is used for both cases. The comparison of results shows that leads to the improvement of propeller efficiency in the magnitute of several procents without change of the blade geometry. Results can be generalized due to the qualitative similarity of the propeller characteristics with the other propellers. Intended usage of this method is for the increase of the propulsion system efficiency for the electric powered UAVs.

  • Název v anglickém jazyce

    Increase of the Propeller Efficiency by Variable RPM

  • Popis výsledku anglicky

    Performance of the in-flight adjustable propeller is computed for the cases with constant RPM (i.e. standard constant-speed propeller) and variable RPM. Propeller 5686-R6 was used due to the public availability of the measured characteristics. Identical engine power is used for both cases. The comparison of results shows that leads to the improvement of propeller efficiency in the magnitute of several procents without change of the blade geometry. Results can be generalized due to the qualitative similarity of the propeller characteristics with the other propellers. Intended usage of this method is for the increase of the propulsion system efficiency for the electric powered UAVs.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů