Increase of the Propeller Efficiency by Variable RPM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320631" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320631 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.dglr.de/publikationen/2017/450176.pdf" target="_blank" >http://www.dglr.de/publikationen/2017/450176.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Increase of the Propeller Efficiency by Variable RPM
Popis výsledku v původním jazyce
Performance of the in-flight adjustable propeller is computed for the cases with constant RPM (i.e. standard constant-speed propeller) and variable RPM. Propeller 5686-R6 was used due to the public availability of the measured characteristics. Identical engine power is used for both cases. The comparison of results shows that leads to the improvement of propeller efficiency in the magnitute of several procents without change of the blade geometry. Results can be generalized due to the qualitative similarity of the propeller characteristics with the other propellers. Intended usage of this method is for the increase of the propulsion system efficiency for the electric powered UAVs.
Název v anglickém jazyce
Increase of the Propeller Efficiency by Variable RPM
Popis výsledku anglicky
Performance of the in-flight adjustable propeller is computed for the cases with constant RPM (i.e. standard constant-speed propeller) and variable RPM. Propeller 5686-R6 was used due to the public availability of the measured characteristics. Identical engine power is used for both cases. The comparison of results shows that leads to the improvement of propeller efficiency in the magnitute of several procents without change of the blade geometry. Results can be generalized due to the qualitative similarity of the propeller characteristics with the other propellers. Intended usage of this method is for the increase of the propulsion system efficiency for the electric powered UAVs.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů