Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of Wheel-Rail Contact Forces at the Experimental Roller Rig

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00334641" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00334641 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of Wheel-Rail Contact Forces at the Experimental Roller Rig

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes the newly developed system for the measurement of the forces acting in wheel rail contacts, which have been implemented on an experimental scaled railway bogie. The bogie is utilized for roller rig experiments focused on active controlled wheelset guidance. The measuring system consists of three parts: measurement of the lateral component of wheel-rail contact force, measurement of axle-box forces and measurement of overall tractive effort. The lateral component of wheel-rail contact force is determined by a measurement of the transverse deformation of roller disks. In order to determine axle-box forces, one component of the wheelset guidance was specifically designed as a three axis load cell. The overall tractive effort is determined by measurement of forces in the mechanism that connects the experimental bogie and the roller rig mainframe. The paper describes in detail the design and first test of the system.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of Wheel-Rail Contact Forces at the Experimental Roller Rig

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the newly developed system for the measurement of the forces acting in wheel rail contacts, which have been implemented on an experimental scaled railway bogie. The bogie is utilized for roller rig experiments focused on active controlled wheelset guidance. The measuring system consists of three parts: measurement of the lateral component of wheel-rail contact force, measurement of axle-box forces and measurement of overall tractive effort. The lateral component of wheel-rail contact force is determined by a measurement of the transverse deformation of roller disks. In order to determine axle-box forces, one component of the wheelset guidance was specifically designed as a three axis load cell. The overall tractive effort is determined by measurement of forces in the mechanism that connects the experimental bogie and the roller rig mainframe. The paper describes in detail the design and first test of the system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EAN 2019 57th conference on experimental stress analysis CONFERENCE PROCEEDINGS

  • ISBN

    9788021457669

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    194-201

  • Název nakladatele

    Česká společnost pro mechaniku

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Luhačovice

  • Datum konání akce

    3. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku