Measurement of Wheel-Rail Contact Forces at the Experimental Roller Rig
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00334641" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00334641 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement of Wheel-Rail Contact Forces at the Experimental Roller Rig
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes the newly developed system for the measurement of the forces acting in wheel rail contacts, which have been implemented on an experimental scaled railway bogie. The bogie is utilized for roller rig experiments focused on active controlled wheelset guidance. The measuring system consists of three parts: measurement of the lateral component of wheel-rail contact force, measurement of axle-box forces and measurement of overall tractive effort. The lateral component of wheel-rail contact force is determined by a measurement of the transverse deformation of roller disks. In order to determine axle-box forces, one component of the wheelset guidance was specifically designed as a three axis load cell. The overall tractive effort is determined by measurement of forces in the mechanism that connects the experimental bogie and the roller rig mainframe. The paper describes in detail the design and first test of the system.
Název v anglickém jazyce
Measurement of Wheel-Rail Contact Forces at the Experimental Roller Rig
Popis výsledku anglicky
The article describes the newly developed system for the measurement of the forces acting in wheel rail contacts, which have been implemented on an experimental scaled railway bogie. The bogie is utilized for roller rig experiments focused on active controlled wheelset guidance. The measuring system consists of three parts: measurement of the lateral component of wheel-rail contact force, measurement of axle-box forces and measurement of overall tractive effort. The lateral component of wheel-rail contact force is determined by a measurement of the transverse deformation of roller disks. In order to determine axle-box forces, one component of the wheelset guidance was specifically designed as a three axis load cell. The overall tractive effort is determined by measurement of forces in the mechanism that connects the experimental bogie and the roller rig mainframe. The paper describes in detail the design and first test of the system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EAN 2019 57th conference on experimental stress analysis CONFERENCE PROCEEDINGS
ISBN
9788021457669
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
194-201
Název nakladatele
Česká společnost pro mechaniku
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
3. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—