Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wing-Propeller Interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00336317" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00336317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/53/contents/contents.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/53/contents/contents.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930402019" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930402019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wing-Propeller Interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper describes the effect of the distributed electric propulsion system (DEP) on the aerodynamic characteristics of the airplane wing. Using CFD simulation is described the influence of the wake of the propeller on the wing for various ratios of the propeller diameter to the wing chord. Unlike the normal case of wing-propeller interaction, periodic boundary conditions are used, i.e. a rectangular wing with infinite span with propellers installed periodically its span is considered. A wind tunnel experiment will be used to verify the calculations. Propeller thrust is set to compensate for airplane drag in horizontal flight, i.e. equal to the wing segment drag, which is increased by the corresponding part of the expected drag of other parts of the airplane. The increase of the drag was determined by the aerodynamic design of a generic airplane with DEP. The benefit of the work are the input data usable for the conceptual design of the airplane wing with DEP.

  • Název v anglickém jazyce

    Wing-Propeller Interaction

  • Popis výsledku anglicky

    Paper describes the effect of the distributed electric propulsion system (DEP) on the aerodynamic characteristics of the airplane wing. Using CFD simulation is described the influence of the wake of the propeller on the wing for various ratios of the propeller diameter to the wing chord. Unlike the normal case of wing-propeller interaction, periodic boundary conditions are used, i.e. a rectangular wing with infinite span with propellers installed periodically its span is considered. A wind tunnel experiment will be used to verify the calculations. Propeller thrust is set to compensate for airplane drag in horizontal flight, i.e. equal to the wing segment drag, which is increased by the corresponding part of the expected drag of other parts of the airplane. The increase of the drag was determined by the aerodynamic design of a generic airplane with DEP. The benefit of the work are the input data usable for the conceptual design of the airplane wing with DEP.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

    2261-236X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Athény

  • Datum konání akce

    3. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku