Wing-Propeller Interaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00336317" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00336317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/53/contents/contents.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/53/contents/contents.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930402019" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930402019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wing-Propeller Interaction
Popis výsledku v původním jazyce
Paper describes the effect of the distributed electric propulsion system (DEP) on the aerodynamic characteristics of the airplane wing. Using CFD simulation is described the influence of the wake of the propeller on the wing for various ratios of the propeller diameter to the wing chord. Unlike the normal case of wing-propeller interaction, periodic boundary conditions are used, i.e. a rectangular wing with infinite span with propellers installed periodically its span is considered. A wind tunnel experiment will be used to verify the calculations. Propeller thrust is set to compensate for airplane drag in horizontal flight, i.e. equal to the wing segment drag, which is increased by the corresponding part of the expected drag of other parts of the airplane. The increase of the drag was determined by the aerodynamic design of a generic airplane with DEP. The benefit of the work are the input data usable for the conceptual design of the airplane wing with DEP.
Název v anglickém jazyce
Wing-Propeller Interaction
Popis výsledku anglicky
Paper describes the effect of the distributed electric propulsion system (DEP) on the aerodynamic characteristics of the airplane wing. Using CFD simulation is described the influence of the wake of the propeller on the wing for various ratios of the propeller diameter to the wing chord. Unlike the normal case of wing-propeller interaction, periodic boundary conditions are used, i.e. a rectangular wing with infinite span with propellers installed periodically its span is considered. A wind tunnel experiment will be used to verify the calculations. Propeller thrust is set to compensate for airplane drag in horizontal flight, i.e. equal to the wing segment drag, which is increased by the corresponding part of the expected drag of other parts of the airplane. The increase of the drag was determined by the aerodynamic design of a generic airplane with DEP. The benefit of the work are the input data usable for the conceptual design of the airplane wing with DEP.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Athény
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—