Design of distributed propulsion system for general aviation airplane
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00338152" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00338152 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/201930403009" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/201930403009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930403009" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930403009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of distributed propulsion system for general aviation airplane
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, a small airplane is redesigned by using a distributed electrical propulsion (DEP) system. The design procedure is focused on the reduction of fuel consumption in cruise regime with constrained parameters of take-off/landing. In this case, a one half wing area compared to an original airplane is used. Take-off distance and minimum airspeed for landing is achieved by distributed propellers mounted on the leading edge of the wing. These propellers induce velocity on the wing and thereby increase local dynamic pressure, thus the required lift force can be reached with smaller wing area. Moreover, the distributed propellers are assumed as folded in cruise regime to minimize drag when the main combustion engine provides sufficient power.
Název v anglickém jazyce
Design of distributed propulsion system for general aviation airplane
Popis výsledku anglicky
In this paper, a small airplane is redesigned by using a distributed electrical propulsion (DEP) system. The design procedure is focused on the reduction of fuel consumption in cruise regime with constrained parameters of take-off/landing. In this case, a one half wing area compared to an original airplane is used. Take-off distance and minimum airspeed for landing is achieved by distributed propellers mounted on the leading edge of the wing. These propellers induce velocity on the wing and thereby increase local dynamic pressure, thus the required lift force can be reached with smaller wing area. Moreover, the distributed propellers are assumed as folded in cruise regime to minimize drag when the main combustion engine provides sufficient power.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Athény
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—