Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Skipping of ICE Cycles - Advanced 1-D Simulation Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343920" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Skipping of ICE Cycles - Advanced 1-D Simulation Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cylinder deactivation (CDA) is a well-known approach to reduce internal combustion engine displacement during its operation. In serial production, it is utilized in the static form, which keeps a set of cylinder deactivated for the time of the low load mode. An advanced cylinder deactivation can be applied in a dynamic form, in which all or a set of cylinders follows a specific deactivation pattern, which consist of a number of firing and deactivated cycles. Such a deactivation allows to dynamically vary the engine displacement in finer steps even for a small number of cylinders and brings benefits in terms of NVH and uniform thermal and mechanical stresses in the engine. The work focuses on the thermodynamic simulation of such dynamic cylinder deactivation and unveils all benefits and also the obstacles and issues that must be coped with not even in the simulation domain, but also in the real engine control.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Skipping of ICE Cycles - Advanced 1-D Simulation Model

  • Popis výsledku anglicky

    Cylinder deactivation (CDA) is a well-known approach to reduce internal combustion engine displacement during its operation. In serial production, it is utilized in the static form, which keeps a set of cylinder deactivated for the time of the low load mode. An advanced cylinder deactivation can be applied in a dynamic form, in which all or a set of cylinders follows a specific deactivation pattern, which consist of a number of firing and deactivated cycles. Such a deactivation allows to dynamically vary the engine displacement in finer steps even for a small number of cylinders and brings benefits in terms of NVH and uniform thermal and mechanical stresses in the engine. The work focuses on the thermodynamic simulation of such dynamic cylinder deactivation and unveils all benefits and also the obstacles and issues that must be coped with not even in the simulation domain, but also in the real engine control.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2020 Proceedings: 51st International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research

  • ISBN

    978-80-01-06744-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    186-199

  • Název nakladatele

    ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku