Dynamic Skipping of ICE Cycles - Advanced 1-D Simulation Model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343920" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343920 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Skipping of ICE Cycles - Advanced 1-D Simulation Model
Popis výsledku v původním jazyce
Cylinder deactivation (CDA) is a well-known approach to reduce internal combustion engine displacement during its operation. In serial production, it is utilized in the static form, which keeps a set of cylinder deactivated for the time of the low load mode. An advanced cylinder deactivation can be applied in a dynamic form, in which all or a set of cylinders follows a specific deactivation pattern, which consist of a number of firing and deactivated cycles. Such a deactivation allows to dynamically vary the engine displacement in finer steps even for a small number of cylinders and brings benefits in terms of NVH and uniform thermal and mechanical stresses in the engine. The work focuses on the thermodynamic simulation of such dynamic cylinder deactivation and unveils all benefits and also the obstacles and issues that must be coped with not even in the simulation domain, but also in the real engine control.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Skipping of ICE Cycles - Advanced 1-D Simulation Model
Popis výsledku anglicky
Cylinder deactivation (CDA) is a well-known approach to reduce internal combustion engine displacement during its operation. In serial production, it is utilized in the static form, which keeps a set of cylinder deactivated for the time of the low load mode. An advanced cylinder deactivation can be applied in a dynamic form, in which all or a set of cylinders follows a specific deactivation pattern, which consist of a number of firing and deactivated cycles. Such a deactivation allows to dynamically vary the engine displacement in finer steps even for a small number of cylinders and brings benefits in terms of NVH and uniform thermal and mechanical stresses in the engine. The work focuses on the thermodynamic simulation of such dynamic cylinder deactivation and unveils all benefits and also the obstacles and issues that must be coped with not even in the simulation domain, but also in the real engine control.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2020 Proceedings: 51st International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research
ISBN
978-80-01-06744-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
186-199
Název nakladatele
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—