Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DYNAMIC CYLINDER DEACTIVATION FOR A SPARK IGNITION ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320650" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DYNAMIC CYLINDER DEACTIVATION FOR A SPARK IGNITION ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Significant efficiency loss of the spark ignition engines with stoichiometric mixture stems from the throttling that occurs at the partial load of the engine, which is the most utilized mode during the engine operation. Downsizing and downspeeding have enabled to partially decrease this loss, however, with the upcoming trend of "rightsizing", de-throttling methods are again of higher interest. One of the approaches is cylinder deactivation, which has been used in static mode yet, i. e., usually half of the even number of cylinders is switched-off during part load operation (and lower engine speed). Another approach in the cylinder deactivation is its dynamic use, i. e., all cylinders continuously switch between the activated and deactivated mode. This is suitable particularly for odd number of cylinders and does not exist in production yet. The paper deals with 1-D simulation of this kind of cylinder deactivation, compares different approaches to the gas exchange process of such deactivation, points out the benefits and advantages over other partial load control methods and also shows simulation issues that emerge with the dynamic deactivation.

  • Název v anglickém jazyce

    DYNAMIC CYLINDER DEACTIVATION FOR A SPARK IGNITION ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    Significant efficiency loss of the spark ignition engines with stoichiometric mixture stems from the throttling that occurs at the partial load of the engine, which is the most utilized mode during the engine operation. Downsizing and downspeeding have enabled to partially decrease this loss, however, with the upcoming trend of "rightsizing", de-throttling methods are again of higher interest. One of the approaches is cylinder deactivation, which has been used in static mode yet, i. e., usually half of the even number of cylinders is switched-off during part load operation (and lower engine speed). Another approach in the cylinder deactivation is its dynamic use, i. e., all cylinders continuously switch between the activated and deactivated mode. This is suitable particularly for odd number of cylinders and does not exist in production yet. The paper deals with 1-D simulation of this kind of cylinder deactivation, compares different approaches to the gas exchange process of such deactivation, points out the benefits and advantages over other partial load control methods and also shows simulation issues that emerge with the dynamic deactivation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2017 - XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zabývajících se výzkumem motorových vozidel a spalovacích motorů

  • ISBN

    978-80-7494-354-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    131-142

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    11. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku