Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detailed Thermodynamic Model of Dynamic Cylinder Deactivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365468" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/2022_DCDA_1-D_detailed.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/2022_DCDA_1-D_detailed.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detailed Thermodynamic Model of Dynamic Cylinder Deactivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Final 1-D model of dynamic cylinder deactivation is applied on a small 4-cylinder gasoline engine. It allows to run an arbitrary GT-Power engine model in dynamic cylinder deactivation mode and predicts its fuel saving potential. The subassembly attached to a GT-Power engine model includes control of the engine in an arbitrary dynamic deactivation mode, shows cycle average results and instantaneous plots during the deactivation mode and also shows energy balance tool, which addresses all individual losses during the dynamic cylinder deactivation mode. The model can reliably produce steady state results at all engine operating modes and can generate inputs for simulations on the vehicle level, which predicts fuel consumption (CO2 production) in drive cycles. The tool is modular and can be implemented on various simulation models of a multi-cylinder combustion engine with various combustion architecture.

  • Název v anglickém jazyce

    Detailed Thermodynamic Model of Dynamic Cylinder Deactivation

  • Popis výsledku anglicky

    Final 1-D model of dynamic cylinder deactivation is applied on a small 4-cylinder gasoline engine. It allows to run an arbitrary GT-Power engine model in dynamic cylinder deactivation mode and predicts its fuel saving potential. The subassembly attached to a GT-Power engine model includes control of the engine in an arbitrary dynamic deactivation mode, shows cycle average results and instantaneous plots during the deactivation mode and also shows energy balance tool, which addresses all individual losses during the dynamic cylinder deactivation mode. The model can reliably produce steady state results at all engine operating modes and can generate inputs for simulations on the vehicle level, which predicts fuel consumption (CO2 production) in drive cycles. The tool is modular and can be implemented on various simulation models of a multi-cylinder combustion engine with various combustion architecture.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    1-WP10-011

  • Technické parametry

    Software typu *.gtm (GT-SUITE v2020) vzniklý při řešení balíčku WP10 v rámci projektu NCK1: JOBNAC.

  • Ekonomické parametry

    300000

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel