Detailed Thermodynamic Model of Dynamic Cylinder Deactivation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365468" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365468 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/2022_DCDA_1-D_detailed.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/2022_DCDA_1-D_detailed.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detailed Thermodynamic Model of Dynamic Cylinder Deactivation
Popis výsledku v původním jazyce
Final 1-D model of dynamic cylinder deactivation is applied on a small 4-cylinder gasoline engine. It allows to run an arbitrary GT-Power engine model in dynamic cylinder deactivation mode and predicts its fuel saving potential. The subassembly attached to a GT-Power engine model includes control of the engine in an arbitrary dynamic deactivation mode, shows cycle average results and instantaneous plots during the deactivation mode and also shows energy balance tool, which addresses all individual losses during the dynamic cylinder deactivation mode. The model can reliably produce steady state results at all engine operating modes and can generate inputs for simulations on the vehicle level, which predicts fuel consumption (CO2 production) in drive cycles. The tool is modular and can be implemented on various simulation models of a multi-cylinder combustion engine with various combustion architecture.
Název v anglickém jazyce
Detailed Thermodynamic Model of Dynamic Cylinder Deactivation
Popis výsledku anglicky
Final 1-D model of dynamic cylinder deactivation is applied on a small 4-cylinder gasoline engine. It allows to run an arbitrary GT-Power engine model in dynamic cylinder deactivation mode and predicts its fuel saving potential. The subassembly attached to a GT-Power engine model includes control of the engine in an arbitrary dynamic deactivation mode, shows cycle average results and instantaneous plots during the deactivation mode and also shows energy balance tool, which addresses all individual losses during the dynamic cylinder deactivation mode. The model can reliably produce steady state results at all engine operating modes and can generate inputs for simulations on the vehicle level, which predicts fuel consumption (CO2 production) in drive cycles. The tool is modular and can be implemented on various simulation models of a multi-cylinder combustion engine with various combustion architecture.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1-WP10-011
Technické parametry
Software typu *.gtm (GT-SUITE v2020) vzniklý při řešení balíčku WP10 v rámci projektu NCK1: JOBNAC.
Ekonomické parametry
300000
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel