Způsob zvyšování celkové účinnosti motoru při zachování emisí oxidů dusíku ze spalovacích motorů a zařízení k provádění tohoto způsobu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00348721" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00348721 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/Patents/FullDocuments/308/308432.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/Patents/FullDocuments/308/308432.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsob zvyšování celkové účinnosti motoru při zachování emisí oxidů dusíku ze spalovacích motorů a zařízení k provádění tohoto způsobu
Popis výsledku v původním jazyce
Vynález se týká způsobu zvyšování celkové účinnosti motoru, při zachování emisí oxidů dusíku ze spalovacích motorů, při kterém se do paliva a/nebo směsi paliva a vzduchu přidává směs metanu, oxidu uhličitého, oxidu uhelnatého a vodíku, pro výsledné složení paliva ve spalovacím prostoru, v množství metanu 36 až 51 % obj., oxidu uhličitého 27 až 35 % obj., oxidu uhelnatého 16 až 21 % obj. a vodíku 4 až 6 % obj., načež se na základě složení paliva ve spalovacím prostoru upravuje podíl paliva a spalovacího vzduchu, a/nebo úhel předstihu zážehu, a/nebo kompresní poměr motoru, a/nebo plnicí tlak v sacím/plnicím systému motoru. Dále se týká zařízení k provádění tohoto způsobu, kde je palivový systém motoru (2), a/nebo sací systém (1) motoru (2), a/nebo válec spalovacího motoru (2) opatřen přívodem směsí metanu, oxidu uhličitého, oxidu uhelnatého a vodíku propojeným s ovládacím prvkem. ### Patent využíván vlastníkem.
Název v anglickém jazyce
A method of increasing the overall efficiency of an engine while maintaining nitrogen oxide emissions from internal combustion engines and the apparatus for this
Popis výsledku anglicky
The invention is a method for increasing the overall efficiency of an engine, while maintaining nitrogen oxide emissions from internal combustion engines, in which a mixture of methane, carbon dioxide, carbon monoxide and hydrogen is added to the fuel and / or fuel / air mixture for the final fuel composition in the combustion chamber 36 to 51% by volume of methane, 27 to 35% by volume carbon dioxide, 16 to 21% by volume carbon monoxide and 4 to 6% by volume hydrogen, after which the proportion of fuel and combustion air, and / or the ignition advance angle, and / or the compression ratio of the engine, and / or the boost pressure in the engine intake / charge system are adjusted based on the fuel composition in the combustion chamber. It includes a device for carrying out this method, the fuel system of the engine (2) and / or the intake system (1) of the engine (2) and / or the cylinder of the internal combustion engine (2) has a feed of methane, carbon dioxide, carbon monoxide and hydrogen connected to the control element. ### The patent is exploited by its owner.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
308432
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
8. 7. 2020
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Jugoslávských partyzánů 1580/3, 160 00 Praha 6, Dejvice, Česká republika
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence